PHP GTK - Valg af db
Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-01-05 19:45

Hej gruppe.

Jeg er begyndt at arbejde lidt med PHP, som sprog til rigtige
programmer. For at dette skal virke ordentligt, skal jeg selvfølgelig
have en ordentlig database, liggende lokalt. Derved udelukket jeg MySQL,
da denne skal køre som server, og jeg regner ikke med at folk, skal
installere flere programmer for at køre mit eget.

Mit spørgsmål er, hvilken db, der sammen med PHP, har flest mulige
understøttelser (når man tænker på MySQL)? Og som selvfølgelig er
understøttet af PHP?

Jeg vælger at stille spørgsmålet her i PHP-gruppen, da jeg mener at folk
her måske har haft samme problemstilling.

Kasper Johansen aka knj

Fra : Morten Fangel

Dato : 24-01-05 19:56

> [...]
> da denne skal køre som server, og jeg regner ikke med at folk, skal
> installere flere programmer for at køre mit eget.
Det er ellers ofte rart, og yder ofte bedre end normale "desktop"
databaser...

> Mit spørgsmål er, hvilken db, der sammen med PHP, har flest mulige
> understøttelser (når man tænker på MySQL)? Og som selvfølgelig er
> understøttet af PHP?
Så vil jeg nok skyde på SQLite som er indbygget i PHP5 som standard...
Den bruger en (så vidt jeg husker) XML fil til at gemme sine sange i...

Fangel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-01-05 21:35

On Mon, 24 Jan 2005 19:44:49 +0100, Kasper Johansen wrote:

> Mit spørgsmål er, hvilken db, der sammen med PHP, har flest mulige
> understøttelser (når man tænker på MySQL)? Og som selvfølgelig er
> understøttet af PHP?

Et andet bud kunne være Interbase(Firebird i OSS version). Den har samme
filosofi som gælder for MS Access, med den væsentlige forskel at den har
samme funktionalitet som Postgres SQL, hvilket er, at hele databasen er
placeret fysisk i en fil - du skal derfor blot medlevere databasefilen, og
så er folk kørende. Læs selv mere her:
http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&s=1105496344:633417&page=ibp_howto8

--
Hilsen/Regards