Nyhedsbrev
Fra : Latin

Dato : 24-01-05 17:50

Hej måske i ved om dette kan lade sig gøre.

Jeg er ved at lave et nyhedsbrev i html som via Outlook skal
sendes til en bruger gruppe som har tilmeldt sig dette nyheds
brev. Dette har jeg ikke noget problem med. Mit spørgsmål er dog,
er det muligt i nyhedsmailen at indsætte en form med en række
spørgsmål som brugerne, hvis de har lyst kan udfylde og sende
tilbage via en "send" knap i nyhedsmailen?

Jeg kan ikke mindes at havde set dette og i andre nyheds mails er
det da også standart at man linker til en hjemmeside hvis
brugerne f.eks. skal udfylde nogle spørgsmål eller deltage i
konkurrencer.

Jeg hælder derfor til teorien om at det ikke kan lade sig gøre,
måske fordi man ikke kan vide hvilke mail programmer brugeren
sidder med, eller fordi det slet ikke er teknisk muligt
overhovedet.

Jeg håber at nogle kloge hoveder (klogere end mig ) kan
svare på dette. Håber det er den rigtige nyhedsgruppe jeg har
sendt mit indlæg til (var lidt i tvivl)

MVH
Latin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-01-05 18:17

Latin formulated the question :
> Jeg er ved at lave et nyhedsbrev i html som via Outlook skal
> sendes til en bruger gruppe som har tilmeldt sig dette nyheds
> brev. Dette har jeg ikke noget problem med.

Men du aner ikke, om brugeren kan læse HTML mails, eller kun ren
tekst.[1]

> Mit spørgsmål er dog,
> er det muligt i nyhedsmailen at indsætte en form med en række
> spørgsmål som brugerne, hvis de har lyst kan udfylde og sende
> tilbage via en "send" knap i nyhedsmailen?

Jeg vil umiddelbart sige nej.

> [...]
> det da også standart at man linker til en hjemmeside hvis
> brugerne f.eks. skal udfylde nogle spørgsmål eller deltage i

Gør det. Det vil altid virke.

*1: Jeg har sat min mailklient op til KUN at vise ren tekst. Gider ikke
det pjat med html i mails.
Mails er beskeder i ren tekst. Ikke andet. Html hører til på en
hjemmeside.

--
Benny

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 24-01-05 20:25

On Mon, 24 Jan 2005 16:50:17 +0000, Latin wrote:

> [...]
> spørgsmål som brugerne, hvis de har lyst kan udfylde og sende
> tilbage via en "send" knap i nyhedsmailen?

Undlad at sende emails i html format, det er ikke det html er lavet til.
Send hellere et link med i dit nyhedsvrev, så kan folk gå ind på en
hjemmeside og udfylde din form, så er du sikker på det virker og du
genere ikke folk med html emails.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Thrane

Dato : 28-01-05 23:42

"Simon Lyngshede" <simon@giraf.spiceweasel.dk> wrote in message
> [...]
> Send hellere et link med i dit nyhedsvrev, så kan folk gå ind på en
> hjemmeside og udfylde din form, så er du sikker på det virker og du

Man kunne jo bare sende begge dele, så finder modtagerens mail-program jo
selv ud af hvilken del den skal vise...

Thrane
http://www.tomtom-user.dk
thrane at tomtom-user dot dk