Dårlige komponenter
Fra : Olesen

Dato : 24-01-05 17:10

http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/resource/feb03/ncap.html

Hvilke mærker er særlig hårdt ramt ?

Fra : Olesen

Dato : 24-01-05 17:15

news:41f51dec$0$48626$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/resource/feb03/ncap.html
>

> Hvilke mærker er særlig hårdt ramt ?

Tilføjelse
http://www.overclockers.com/tips00140/

Så hvis dit system er ustabilt, kunne det
nemt betyde et nyt bundkort.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 25-01-05 10:03

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Tilføjelse
> http://www.overclockers.com/tips00140/
>
> Så hvis dit system er ustabilt, kunne det
> nemt betyde et nyt bundkort.

Ustabilitet er ikke nødvendigvis et tegn på ovenstående. Jeg har et Soltek
med lækkende kapasitorer... den er stabil og fungerer fint - på trods af at
de har været utætte i flere år.

/u

Fra : Olesen

Dato : 25-01-05 17:32

"Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> med lækkende kapasitorer... den er stabil og fungerer fint - på trods af

75KAV ?
65LIV-T ?

Fra : Ulrik Løye

Dato : 26-01-05 11:04

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> "Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> skrev i en meddelelse

> at
>
> 75KAV ?
> 65LIV-T ?

SL-75DRV2 så vidt jeg husker... det er en halvgammel svend efterhånden. Der
sidder en AMD palomino 1600+ på.

/u

Fra : Jakob

Dato : 26-01-05 13:50

> SL-75DRV2 så vidt jeg husker... det er en halvgammel svend efterhånden. Der
> sidder en AMD palomino 1600+ på.

Skal da have checket mit, er nøjagtig det samme med samme cpu.

Hvordan kan man se at der er noget galt ?

MVH

Jakob

Fra : Ulrik Løye

Dato : 26-01-05 14:31

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message

>Skal da have checket mit, er nøjagtig det samme med samme cpu.
>
>Hvordan kan man se at der er noget galt ?

Det minder meget om billederne; på nogle kapacitorer er toppen blot bulet
lidt op (de skal normalt være helt flade i toppen) mens andre decideret er
lækket og noget mørkt, tørt batterivæske ligger ovenpå.

Men som sagt, maskinen kører fint. Maskinen kørte, mens jeg havde den, OCed
fra 1400 mhz til 1466 MHz - mere ville den ikke og jeg tvivler på at dette
kan have påvirket kapacitorerne i nævneværdig grad.

Hvis jeg en dag skal hjem fordi min søster kan jeg få taget nogle billeder
af kapacitorerne.

/u

Fra : Jakob

Dato : 26-01-05 15:28

> Det minder meget om billederne; på nogle kapacitorer er toppen blot bulet
> lidt op (de skal normalt være helt flade i toppen) mens andre decideret er
> lækket og noget mørkt, tørt batterivæske ligger ovenpå.

OK det vil jeg da lige checke.

MVH

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 26-01-05 15:41

> Det minder meget om billederne; på nogle kapacitorer er toppen blot bulet
> lidt op (de skal normalt være helt flade i toppen) mens andre decideret er
> lækket og noget mørkt, tørt batterivæske ligger ovenpå.

De hedder forresten kondensatorer på dansk ;)
Nogle kan også lække i bunden, så se også efter dér!

Brian

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-01-05 17:45

Ulrik Løye wrote:

> Ustabilitet er ikke nødvendigvis et tegn på ovenstående. Jeg har et Soltek
> med lækkende kapasitorer... den er stabil og fungerer fint - på trods af at
> de har været utætte i flere år.

Før eller senere går det galt, og sikkert på det værst mulige
tidspunkt.. :)

Fra : Ulrik Løye

Dato : 26-01-05 10:59

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Før eller senere går det galt, og sikkert på det værst mulige tidspunkt..
> :)

Af samme grund har jeg foræret den til min søster ;)

/u

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 17:11

her har i det billede alle snakker om.. :)

www.ardahl.com/kondensator.jpg

De buler alle sammen og som det kan ses er der væske på vej ud.

MVH
Lars Ardahl

Fra : Jakob

Dato : 27-01-05 00:53

In article <41f7c163$0$289$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Lars
Ardahl" <lars(snabelA)ardahl(dot)com> says...
> her har i det billede alle snakker om.. :)
>
> www.ardahl.com/kondensator.jpg
>
> De buler alle sammen og som det kan ses er der væske på vej ud.

Ahh ok tak for det

Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 25-01-05 11:36

> http://www.spectrum.ieee.org/WEBONLY/resource/feb03/ncap.html
>

> Hvilke mærker er særlig hårdt ramt ?

Alle Taiwanesiske producenter skulle være ramt i større eller mindre grad,
men hvis du køber nyt skulle der ikke være nogen problemer mere. Så vidt jeg
husker bruger DFI japanske kapacitorer på deres Lanparty serie, for at være
helt sikker.

Mvh
Jakob