Spil i stil med Heroes of Might and Magic
Fra : Morten Nielsen

Dato : 23-01-05 21:33

Hejsa,

Min kæreste har spillet Heroes of Might and Magic og leder nu efter en
afløser. Hun købte Age of Wonders, men dette har ikke fanget hende i
helt så stor grad.

Jeg har ikke kendskab til denne type spil, så hvis nogen kan anbefale
noget, ville det være fremragende.

Om det er nye eller gamle spil er for så vidt ligegyldigt.

/Morten

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-01-05 15:25

"Morten Nielsen" <DELETEnyhedsgrupper@mortenn.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> noget, ville det være fremragende.
>
> Om det er nye eller gamle spil er for så vidt ligegyldigt.

Der er en mængde delkomponenter i HoMM-spillene.
- Placering og bevægelse af tropper på slagmarken
- Den tur-baserede strategi
- Inddelingen af slagmarken i hexagonale felter
- Byernes indflydelse på slagets gang
- Opbygningen af byerne, med nye muligheder som følge
- Fantasy-verdenen
- Grafik-stilen
- Musikken

Den eneste måde at finde noget tilsvarende på, er udvidelsespakker
og tidligere/senere versioner af spillet.

At finde særligt mange af ovenstående delkomponenter i et andet
spil, vurderer jeg som værende svært. HoMM står som et temmeligt
unikt spil i min hukommelse. Det nærmeste er nok Panzer General
som er et WWII-spil.

På den anden side, når hun leder efter en afløser, må der jo være
noget ved spillet der er blevet kedeligt/ensformigt, og noget lidt
anderledes er på sin plads.

Uden at vide _hvad_ det er hun er blevet træt af, vil jeg foreslå:

Warlords IV

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Jasper Norman

Dato : 24-01-05 23:38

Det er sgu dejligt når kæresten / konen bliver "bidt" af et PC spil... de
bliver ligesom mere forstående overfor at vi andre gerne vil bruge en del
tid foran skærmen

/ Jasper

Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-01-05 19:08

On Mon, 24 Jan 2005 23:37:48 +0100, "Jasper Norman"
<Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote:

>Det er sgu dejligt når kæresten / konen bliver "bidt" af et PC spil... de
>bliver ligesom mere forstående overfor at vi andre gerne vil bruge en del
>tid foran skærmen

Ja, det er herligt! Især fordi hun købte en computer til sig selv, så
jeg er fri for, at hun optager min!

/Morten

Fra : JH

Dato : 25-01-05 09:11

Morten Nielsen wrote:
> Hejsa,
>
> Min kæreste har spillet Heroes of Might and Magic og leder nu efter en
> afløser. Hun købte Age of Wonders, men dette har ikke fanget hende i
> helt så stor grad.

Har hun spillet HoMM 2, 3 og 4
plus samtlige udvidelser?

HoMM 2 kan stadig fås og der er 2 udvidelser til både
HoMM 3 og HoMM 4.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-01-05 19:07

On Tue, 25 Jan 2005 09:10:54 +0100, "JH" <spammers@goto.hell> wrote: