The all-Seeing Eye
Fra : kazz

Dato : 23-01-05 19:45

Jeg sidder og roder med et problem som irriterer mig voldsomt.
Jeg kører selv med The all seeing eye til at finde spilservere på nettet og
det virker til fuld tilfredshed hos mig.
Men nu har jeg været ved at installere det hos en bekendt, og der kan jeg
bare ikke få det til at logge på serverne.
Spillet som jeg prøver med er Mohaa og jeg har oprettet div. undtagelser i
firewallen og sågar prøvet at slå en helt fra men intet virker.

Den starter fint spillet op, men når den har stået en tid, vises meddelelsen
Server timeout.

Jeg har gennemgået alle instillinger og vertificeret dem med dem som jeg
selv kører med og alt ser ud til at være sat ens op.

Nogle som har en ide til hvad jeg evt. kan have overset eller som har en ide
om der skulle være nogle generelle problemer med det.
Jeg har søgt som en gal på div. faq sider, men har ikke kunnet finde
guldkornene,

Kazz
Intet ser dog ud til at virke

Fra : Larsen

Dato : 23-01-05 20:31

"kazz" <kazz@SPAMFREEadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ide om der skulle være nogle generelle problemer med det.
> Jeg har søgt som en gal på div. faq sider, men har ikke kunnet finde

Firewall?

Larsen

Fra : kazz

Dato : 23-01-05 21:13

Jep !! XP sp2 Men jeg har prøvet at slå den helt fra og det er et fedt.
Jeg kører iøvrigt selv med SP 2 uden prop.

Kazz

Fra : Ivan [7100]

Dato : 23-01-05 21:50

Eller en port på en router der skal forwardes..??

Fra : kazz

Dato : 23-01-05 22:19

No router ))-:
Kazz

Fra : Ivan [7100]

Dato : 23-01-05 22:30

> No router ))-:

Hvad bruger du så? kabelmodem? Vær opmærksom på, at hvis han sidder på et
internt netværk, eks. i en boligforening el. lign. er det langt fra alle
porte der er åbne?

Forklar lidt mere om forbindelse, IP, m.m.

Fra : kazz

Dato : 25-01-05 16:21

Min sidste meddelelse så ikke ud til at gå igennem til serveren, men
dobbeltposter jeg, så bær over med mig *S*

Linien som han kører med, er en Adsl fra TDC adslmodemet er et Siems (så
vidt jeg husker) og det er koblet til Pc via et netværkskort.
IP skulle være dynamsisk.

Fra : Ivan [7100]

Dato : 25-01-05 16:54

> Linien som han kører med, er en Adsl fra TDC adslmodemet er et Siems (så
> vidt jeg husker) og det er koblet til Pc via et netværkskort.
> IP skulle være dynamsisk.

ADSL med et modem? Lyder det ikke forkert? Find lige det eksakte navn på
"modemet". Modelnavn/nummer m.m.

Fra : kazz

Dato : 25-01-05 19:35

Hmmm ! jeg skal lige ud og kigge på det modem, men der er fra TDC opgivet
som et "Modem" og det kan køre både på netværkskabel og USB.

Men hvis det gør det lettere, kan vi godt omdøbe det til "kassen mellem
skilefilteret og computeren" *S*

Fra : kazz

Dato : 26-01-05 22:57

Modem"et / kassen hedder Speedstream 5100 og har serienr. 060-E140-017

Kazz

Fra : Ivan [7100]

Dato : 26-01-05 23:39

"kazz" <kazz@SPAMFREEadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Modem"et / kassen hedder Speedstream 5100 og har serienr. 060-E140-017

Jeps....du har ret. Det er et modem.

hmmm.......kan være At gateway-serveren har lukket porte....
Og du er sikker på at du har åbnet portene i SP2-firewallen?
Prøv evt. at sætte Proggets port til 80......den burde være åben hele vejen
igennem.....

Fra : kazz

Dato : 27-01-05 00:05

"Proggets port til 80" jeg skal lige have defineret det lidt nøjere, jeg er
ikke den helt store Pcnørd, selvom min bede halvdel mener noget andet *S*