CSS i IE og FF
Fra : Michael

Dato : 23-01-05 19:28

Hejsa folkens

Mit spørgsmål til nedstående eksempel er:
Hvordan kan det være at IE ikke kan sætte de 3 div'er (left, center og
right) ved siden af hinanden, når FF kan?, det er som om IE får 198+200+
198 til at blive 600 - eller i hvert fald mere end 596.

Eks:

<STYLE>
div.footer {
   width: 596px;
   height: 31px;
   margin: 0px;
   padding: 0px;
   background-color: white;
   border: 2px solid black;
}

div.leftfoot {
   width: 198px;
   height: 31px;
   margin: 0px;
   padding: 0px;
   background-color: red;
   float: left;
}

div.centerfoot {
   width: 200px;
   height: 31px;
   margin: 0px;
   padding: 0px;
   background-color: blue;
   float: left;
}

div.rightfoot {
   width: 198px;
   height: 31px;
   margin: 0px;
   padding: 0px;
   background-color: red;
   float: left;
}
</STYLE>
<CENTER>
</CENTER>

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-01-05 19:55

Michael wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> right) ved siden af hinanden, når FF kan?, det er som om IE får 198+200+
> 198 til at blive 600 - eller i hvert fald mere end 596.

Det gør den da hvis man tager den kode over som du viser her i dette
forum,
men fremfor at du fremviser koden, eller en del af koden, så er det altid
mere smart at lægge et link til siden, så skal vi nok finde koden.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael

Dato : 23-01-05 20:13

Per Rasmussen <jeg@skalgivedig.dk> wrote in news:41f3f2f1$0$48329$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> men fremfor at du fremviser koden, eller en del af koden, så er det altid
> mere smart at lægge et link til siden, så skal vi nok finde koden.

http://miggo.dk/try.htm

Vær så artig.. hos mig sætter den, den sidste (right) under de 2 andre
(left og center). Det er i IE6 - i FF ser det rigtig nok ud.

Mvh
Michael

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-01-05 20:28

After serious thinking Michael wrote :

> http://miggo.dk/try.htm
>
> Vær så artig.. hos mig sætter den, den sidste (right) under de 2 andre
> (left og center). Det er i IE6 - i FF ser det rigtig nok ud.

IE sætter borderen indad, FF sætter den udad.

Altså hvis du fjerner border på div.footer virker det også fint i IE.

--
Benny

Fra : Michael

Dato : 23-01-05 20:37

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote in news:mn.bccc7d51ed531433.23061
@bennynissen.dk:

> IE sætter borderen indad, FF sætter den udad.
>
> Altså hvis du fjerner border på div.footer virker det også fint i IE.

Øvkay... det var dog det dummeste... så der er altså ingen mulighed for at
få tre kasser (rød,blå,rød) med en sort ramme omkr., til at se ens ud i IE
og FF... det er jo så simpelt... tosset..

/Michael

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-01-05 21:23

On Sun, 23 Jan 2005 19:37:05 GMT, Michael <protonmic@hotmail.com> wrote:

> [...]
> IE
> og FF... det er jo så simpelt... tosset..

Nej, det kan godt lade sig gøre, IE6 har ikke noget problem med at placere
dem korrekt, men når man sætter den i quirks-mode, så forsøger den at
efterligne tidligere fejl og det er der vel ingen grund til.
Kig lidt på:
<url:http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp>
<url:http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/>

--
Ryan Kristensen

Fra : Per Rasmussen

Dato : 23-01-05 22:02

> [...]
>
> Vær så artig.. hos mig sætter den, den sidste (right) under de 2 andre
> (left og center). Det er i IE6 - i FF ser det rigtig nok ud.

Der er jo en forklaring på alt, du har ret i at den laver det nummer når jeg
åbner din side, men forskellen på dit, og så det forsøg jeg lavede, var at
jeg satte et "korrekt" top på siden med head, og dennes indhold af doctype og
charset.

Et godt råd når du arbejder med sådanne ting, så væn dig til at lave det
grundlæggende også, man kan næsten sige at gør du ikke det tolker browserne
det alt efter hvad humør de er i.