Problem med diverse spil
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-01-05 18:35

Har problemet med følgende spil og sikkert flere:
Spiderman - The Movie
Carnivores 1 & 2 & 3 - Ice Age
Postal

Det er som om, at jeg mister kontrollen over spillet. F.eks kan jeg løbe
fint rundt med Spidey, hvorefter han pludselig bare fortsætter i en retning
uden jeg kan styre det. Det virker ikke som om spillene lagger, tasten låser
sig bare fast på en måde. Det er virkelig irriterende. Nogen som har en
forklaring eller som kan hjælpe?

Fra : Casper Bang

Dato : 23-01-05 18:45

> [...]
> tasten låser sig bare fast på en måde. Det er virkelig irriterende. Nogen
> som har en forklaring eller som kan hjælpe?

Tastaturet er defekt, og en knap sætter sig fast?
Min egen ctrl tast sætter sig ind imellem...

Det er da et forsøg værd - prøv et andet keyboard hvis du har et i nærheden,
og se om problemet stadig er der :)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-01-05 19:55

> Tastaturet er defekt, og en knap sætter sig fast?
> Min egen ctrl tast sætter sig ind imellem...
>
> Det er da et forsøg værd - prøv et andet keyboard hvis du har et i
> nærheden, og se om problemet stadig er der :)

Nej... Det er jo ikke en fysisk fejl, det føles bare som om at tasten har
sat sig fast. Tastaturet fejler intet og fungerer udmærket i andre spil.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-01-05 20:07

Tænker mere på at det kunne være et software-problem. Ikke specielt
keyboard-orienteret, men måske noget andet?

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-01-05 20:42

Søren Kjeldsen wrote:
> Tænker mere på at det kunne være et software-problem. Ikke specielt
> keyboard-orienteret, men måske noget andet?

Åbn kontrolpanelet 'hjælp til handicappede' og slå alt fra.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-01-05 21:14

> Åbn kontrolpanelet 'hjælp til handicappede' og slå alt fra.
>
> -Sune

Alt er slået fra. Det er jo ikke i alle spil at problemet opstår. Tror ikke
det er en så simpel fejl, at det kan løses i kontrolpanel. Kan det på nogen
måde have med grafikkortet at gøre? Altså at kortet godt kan klare grafikken
i spil, men så ikke kan håndtere handlinger man udføre i spillet? Fordi
spillet kører fint i nogle få sekunder, hvor man eksempelvis løber rundt,
hvorefter man så bare pludselig fortsætter i en lige retning, uden at kunne
gøre noget som helst... ja, den fortsætter også, hvis jeg slipper tastaturet
helt. Men så står "manden" rolig igen, og man kan spille normalt, indtil det
gentager sig. Og jeg gentager: Det er kun nogle spil dette hænder i.

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-01-05 21:59

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> står "manden" rolig igen, og man kan spille normalt, indtil det
> gentager sig. Og jeg gentager: Det er kun nogle spil dette hænder i.

Bruger du Logitech software?

Prøv at afinstallere det, det er ikke nødvendigt hvis du ikke bruger
genvejsknapperne på tastaturet.

-Sune

Fra : Erik

Dato : 23-01-05 19:54

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> sig bare fast på en måde. Det er virkelig irriterende. Nogen som har en

Er det et trådløst tastatur?
Det kan evt. være pga. batteriniveau eller at modtageren
er for langt væk.

--
Erik