Titler på gamle Commadore-spil
Fra : Stig Sørensen

Dato : 23-01-05 13:36

Hejsa.

Jeg søger titlen på disse spil.

1) Man spillede en detektiv der efterforskede et mord på et ældrecenter
eller ligende. Husker noget med mord, og et vaskerum hvor det larmede helt
vildt. Så vidt jeg husker var man påklædt i en grå frakke med hat.
Husker at når man gik ind i et rum hvor en person var død blev der altid
spillet en uhyggelig orgel melodi.

2) Dette spil omhandlede elevatorer. Hvad formålet var med spillet husker
jeg ikke, blot en masse elevatorer i spillet.

3) Man spillede en brandmand i en lille by, man startede spillet ved at
bygge sin egen bil (sammensætte dele og give dem farver), man kunne så
køre rundt i byen (altid set fra siden af). På et eller andet tidspunkt
gik der brand i et hus og man skulle skynde sig hjem og stille sin bil i
garagen for at køre i sin brandbil.

Håber nogen kan hjælpe med et par titler til disse spil :)
Evt. flere titler på andre Commadore klassiker er også velkomne.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-01-05 13:47

"Stig" == Stig Sørensen <no@mail.nospam> writes:

> Hejsa.
> Jeg søger titlen på disse spil.

> 2) Dette spil omhandlede elevatorer. Hvad formålet var med spillet
> husker jeg ikke, blot en masse elevatorer i spillet.

Impossible mission?

En hel masse rum der er stablet ovenpå hinanden, med en elevator på
begge sider. I de enkelte rum er der nogle robotter der griller
spillets hovedperson, hvis de kan komme afsted med det. Plottet er at
finde nogle fragmenter af et kodeord der skal bruges til at forhindre
Dr. Doom i at afsende et dødbringende missilangreb mod verden.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 24-01-05 17:44

On 23 Jan 2005 13:46:48 +0100, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:

> [...]
> finde nogle fragmenter af et kodeord der skal bruges til at forhindre
> Dr. Doom i at afsende et dødbringende missilangreb mod verden.

Han hedder nu Elvin Atombender. :)

Venligst
Thomas

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-01-05 19:46

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> [...]
> finde nogle fragmenter af et kodeord der skal bruges til at forhindre
> Dr. Doom i at afsende et dødbringende missilangreb mod verden.

Hvor vigtigt siger det! :D ! Jeg forstod aldrig plottet i spillet dengang,
men syntes det var extremt underholdende at høre lyden når hovedpersonen
faldt ned. Lyden var et extremt klassisk skrig som kunne høres igen og igen

Impossible mission viste sig også at være sandt, og jeg tror dette spil var
det eneste ud af utallige tusinder af disketter jeg aldrig fik gennemført

Mvh. Martin

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 24-01-05 20:17

On Mon, 24 Jan 2005 19:45:53 +0100, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> Impossible mission viste sig også at være sandt, og jeg tror dette spil var
> det eneste ud af utallige tusinder af disketter jeg aldrig fik gennemført

Orv? Jeg har gennemført det på ca. 40 minutter (inkl. et fald, der jo
giver 10 minutters straf). Lækkert spil.

Venligst
Thomas

Fra : Kim2000

Dato : 23-01-05 14:03

> 2) Dette spil omhandlede elevatorer. Hvad formålet var med spillet husker
> jeg ikke, blot en masse elevatorer i spillet.

Det kunne være Elevator action eller Mission Elevator

2D actionspil, hvor man gik rundt og lignede en sej detektiv, nydelig grafik
og en træls melodi. Husker specielt at der var potteplanter på gangene.

> Evt. flere titler på andre Commadore klassiker er også velkomne.

Jeg går udfra du mener Commodore, hvilket vil lette søgningen en del

prøv www.c64.com og www.c64.de og selvfølgelig google

Fra : Manler

Dato : 23-01-05 16:31

On Sun, 23 Jan 2005 13:35:36 +0100, Stig Sørensen <no@mail.nospam> wrote in
dk.spil.computer:

>Håber nogen kan hjælpe med et par titler til disse spil :)
>Evt. flere titler på andre Commadore klassiker er også velkomne.

Commodore 64 kommer til live igen i form af en konsol indbygget i et joystik som
kan tilsluttes et tv. Læs politikkens it sektor.
Eller
http://www.gadgets.co.uk./commodore-64-c64-computer-dtv-direct-to-tv-games.html

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-01-05 19:51

"Manler" <halloder@HALLOpostBORTkasseVÆK.org> wrote in message
> [...]
> joystik som
> kan tilsluttes et tv. Læs politikkens it sektor.

Hvor køber jeg den i DK?? )))))))))

Mvh. Martin

Fra : Christian

Dato : 24-01-05 20:27

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> "Manler" <halloder@HALLOpostBORTkasseVÆK.org> wrote in message

> Hvor køber jeg den i DK?? )))))))))

www.commodoreshop.com

og hack den, så du kan få et keyboard, og diskettestation til at virke med
den!!...der er også et par ekstra spil i den...den er fuld af easter eggs...

http://www.99er.net/tech/index.php?p=9

Fra : FedeDorit

Dato : 24-01-05 23:38

www.gadgets.dk

Fra : FedeDorit

Dato : 23-01-05 19:07

"Stig Sørensen" <no@mail.nospam> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
> Evt. flere titler på andre Commadore klassiker er også velkomne.

Hey næsten alt C64 er klassikere nu

Fra : Devast8or

Dato : 23-01-05 20:10

Stig Sørensen wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg søger titlen på disse spil.
>

> 2) Dette spil omhandlede elevatorer. Hvad formålet var med spillet
> husker jeg ikke, blot en masse elevatorer i spillet.

Var det et spil hvor der var et antal døre fordelt på forskellige etager (og
så med elevatorer imellem) og bag de døre var der forskellige computere med
spil man skulle gennemføre?

Jeg kan desværre ikke lige huske hvad det hed - anyone?

> Evt. flere titler på andre Commadore klassiker er også velkomne.

Blue Max, Paperboy, Giana Sisters, International Karate III, Rick Dangerous
og The Untouchables :D

Devast8or

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-01-05 20:41

Devast8or wrote:

> [...]
> forskellige computere med spil man skulle gennemføre?
>
> Jeg kan desværre ikke lige huske hvad det hed - anyone?

Det hed Lazy Jones.

> Blue Max, Paperboy, Giana Sisters, International Karate III, Rick
> Dangerous og The Untouchables :D

Delta, Armalyte, Hunters Moon, Citadel, Creatures, Retrograde..
hmm...dem der kan se en fællesnævner har vundet en 8-bits skumgris.
Forbidden Forrest, Falcon Patrol II, Master Of Magic, Frantic Freddie,
Sanxion, Thing On A Spring, I Ball, Cauldron, Sacred Armour Of Antiriad,
The Sentinel, Wizball (fantastisk spil), Thrust, Crazy Comets,
Stormlord, Krakout.

Jeg kan blive ved..

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-01-05 15:08

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i meddelelsen

> Det hed Lazy Jones.

Det gjorde det nemlig! Alletiders spil :)

>>> Evt. flere titler på andre Commadore klassiker er også velkomne.

Jeg kan give dig en top-15, bl.a. baseret på de C64 spil jeg har
liggende på min Nokia N-Gage (længe leve emulatorer :p)

15. Hunchback
14. Hunter
13. Tapper
12. Tooth Invaders
11. Battle Through Time
10. Summer Games
9. Barbarian
8. Suicide Express
7. Ghostbusters
6. Bruce Lee
5. Rolands Ratrace
4. Forbidden Forest
3. Lazy Jones
2. BombJack
1. Commando

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Morten

Dato : 24-01-05 15:01

"Stig Sørensen" <no@mail.nospam> wrote in message
> Hejsa.
>
> Jeg søger titlen på disse spil.

Det har de andre vist givet bud på

> Håber nogen kan hjælpe med et par titler til disse spil :)
> Evt. flere titler på andre Commadore klassiker er også velkomne.

Nogen af dem jeg selv kunne lide:
1942 (nogen hader det, personligt spillede jeg det _meget_ i sin tid)
Barbarian: The Ultimate Warrior
Barbarian II: The Dungeon of Drax
Boulder Dash (I alle versioner)
California Games
Commando (1 & 2)
Commando 86
Mini-Putt
Paradroid
Stop the Express
Summer Games (1 & 2)
Uridium
Winter Games

Og ellers er her en rigtig god oversigt over de gamle spil:
http://www.lemon64.com/index2.php
Desværre kan man ikke downloade der (det er iøvrigt også ulovlig), men
skulle man have lovløse tendenser kan man jo søge efter spillet andre steder
når man har udset sig hvilket man vil have.

Mvh
Morten

PS. Det staves "Commodore". Det giver lidt flere hits når du selv skal søge
;)

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 25-01-05 10:23

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle man have lovløse tendenser kan man jo søge efter spillet andre
> steder når man har udset sig hvilket man vil have.

Der er nu en del spil som er blevet frigivet som freeware. Tror nu ellers
ikke at
der er så mange der vil gøre noget ved det alligevel.

/Kenneth Iversen

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 25-01-05 10:30

Der kan iøvrigt hentes en del spil her.

http://www.c64.com/

/Kenneth Iversen

Fra : Jakob

Dato : 25-01-05 00:28

In article <pan.2005.01.23.12.35.36.457897@mail.nospam>, no@mail.nospam
says...
> Hejsa.
>
> Jeg søger titlen på disse spil.

Så vil det måske også interessere dig at der kommer et joystick på
markedet der indeholder en comodore 64 emulator, inkl en ordentlig stak
spil. Den skulle vist være lige til at koble til tv.

Så er der til en ordentlig gang nostalgi trip :0)

Hygge

Jakob