Problem med CSS mht. divs og og positioner~
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 23-01-05 13:31

Hey!

Jeg har det problem med min hjemmeside (designet er _KUN_ for at
lære at kode, INTET på det design skal bruges til noget, derfor
er det så grimt) med, at teksten i en div ikke bliver
positioneret i den div, hvor jeg vil have det.. Det er lidt svært
at forklare, men et billede siger mere end 1000 ord, så se her:
www.kranie.1go.dk/test - husk at kopiere til jeres urlBAR, ellers
kan i ikke se siden, fordi den er hostet hos 1go.dk..

På forhånd tak for hjælpen
- Kenneth, kranie(at)it-profil.dk, #Programmering på qnet, fjern
NOSPAM fra adressen, og erstat (at) med @

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 13:36

"Kenneth Jensen" <kennethNOSPAM@it-profil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.kranie.1go.dk/test - husk at kopiere til jeres urlBAR, ellers
> kan i ikke se siden, fordi den er hostet hos 1go.dk..

Hej Kenneth,

Sæt fx en margin-left på din link-class.

Mvh.

Martin

Fra : Henny

Dato : 23-01-05 13:44

> [...]
> er det så grimt) med, at teksten i en div ikke bliver
> positioneret i den div, hvor jeg vil have det..

Prøv at sætte padding: 25px på din #content. Menuen kunne bruge det samme.

> [...]
> www.kranie.1go.dk/test - husk at kopiere til jeres urlBAR, ellers
> kan i ikke se siden, fordi den er hostet hos 1go.dk..

Ikke forstået. Sider hostet hos 1go fungerer på præcis samme måde, som hvis
de var hostet et hvilket som helst andet sted.

Mvh.

Henny

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-05 21:55

Kenneth Jensen skrev:

> [...]
> er det så grimt) med, at teksten i en div ikke bliver
> positioneret i den div, hvor jeg vil have det..

Du bruger positionering uhensigtsmæssigt. Du har positioneret de
fire hoved-blokke separat i forhold til omgivelserne
(browservinduet). Det er normalt en fordel at positionere i forhold
til en enkelt "wrapper".

Du har også lagt div-elementer om hvert enkelt link i din menu -
det er lidt svært at se hvorfor.

Hvis du vil have rettet op på udseendet, kan du prøve at justere
padding-top på #menu, margin-left på a samt margin på p (eller
padding på #content).

DOM Inspector og Edit CSS-funktionen i Web Developer-værktøjslinjen
til Firefox kan hjælpe gevaldigt når du skal finde de rette
værdier.
--
Jens Gyldenkærne Clausen