SL-75 KAV CPU SETTINGS
Fra : Jemo

Dato : 23-01-05 12:55

Hvilken gangetabel skal jeg bruge når jeg skal sætte en atlon 2000 mhz, i
stedet for den nuværende 1400 mhz,
jeg har kigget i manual men kan ikke finde ud af det, kan i hjælpe.
mvh René

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 13:43

On Sun, 23 Jan 2005 12:55:14 +0100, "Jemo" <redjemo@hotmail.com>
wrote:

>Hvilken gangetabel skal jeg bruge når jeg skal sætte en atlon 2000 mhz, i
>stedet for den nuværende 1400 mhz,

Er det en Athlon XP2400 ( 2 GHz ) ?
For så mener jeg at den er låst i multiplier og så skal du slet
ikke stille på bundkortet. Det finder selv ud af det.
Jeg har nemlig samme bundkort og skiftede sidste år fra en
1200 MHz Athlon til en XP2400 og der skulle ikke pilles ved
noget.

Men ellers skal den vel køre 15x. ( 15 x 133 = 1995 MHz )

mvh Mads

Fra : Jemo

Dato : 23-01-05 19:19

Hey Mads
Når jeg sætter den i, starter den slet ikke op, stiller du den defuelt når
du ikke skal skifte settings og ja hvor+
mvh René

Fra : Mads

Dato : 23-01-05 19:52

On Sun, 23 Jan 2005 19:18:43 +0100, "Jemo" <redjemo@hotmail.com>
wrote:

>Hey Mads
>Når jeg sætter den i, starter den slet ikke op,

Hmm, mystisk. Er du sikker på at CPU'en er med
266 MHs FSB ?
Hvis det er en med 333 MHz, så kan den ikke
køre med et SL-75KAV bundkort, for det
understøtter ikke så høj en FSB

>stiller du den defuelt når
>du ikke skal skifte settings og ja hvor+

Jeg stillede slet ikke på noget da jeg satte en XP2400 i,
for den var låst.

Men ellers så er det den venstre af de 2 switch kasser oppe
i øverste højre hjørne af bundkortet.
SW1 skal have alle 5 kontakter oppe for at være sat til
133 MHz ( 266 MHz FSB )

SW2 skal du ikke pille ved, hvis ellers JP17 er sat til Auto
( det er ben 2 og 3. Jumperen skal sidde til højre )
JP17 er jumperen lige under den røde diode der sidder til højre
for de 2 switch kasser ( SW1 og SW2 )

mvh Mads

Fra : Jemo

Dato : 24-01-05 18:48

Hey Mads
Det er en: XP2000+ 1.66 GHz 266, setting var ok, men jeg kan heller ikke
gange den op med 15, da det ikke kan foretages på mobo, så jeg bliver nok
nød til at opgive projektet.
mvh René

Fra : Mads

Dato : 24-01-05 20:43

On Mon, 24 Jan 2005 18:47:42 +0100, "Jemo" <redjemo@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>gange den op med 15, da det ikke kan foretages på mobo, så jeg bliver nok

Hov stop !
Du gav mig jo forkerte oplysninger før.

I går skrev du at det var en 2 GHz CPU, men det er
det jo ikke. Det er kun en 1.66 GHz som du skriver nu
og så skal mutiplier jo ikke være 15

1.66 GHz delt med en FSB på 133 giver 12,5
og det kan du sagtens sætte switchene til.
Se selv på side 20 i manualen.
For at sætte multiplier til 12,5 skal de 2 første
kontakter være nede og de 2 sidste være oppe.
Altså switch 4 og 3 på ON (nede)
switch 2 og 1 på OFF (oppe)

Næste gang, så husk lige at komme med korrekte
oplysninger når du vil have hjælp. Ellers får du jo
også forkerte svar retur.

Mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-05 23:38

> Hvilken gangetabel skal jeg bruge når jeg skal sætte en atlon 2000 mhz, i
> stedet for den nuværende 1400 mhz,
> jeg har kigget i manual men kan ikke finde ud af det, kan i hjælpe.
> mvh René

Hvis bundkortet står til autodetect; har du prøvet at nulstille BIOS?

Brian

Fra : uffe eriksen

Dato : 25-01-05 08:20

Hvad med bios kan den tage en 2400+ det kan være den skal opgraderes

Hilsen uffe

Fra : Mads

Dato : 25-01-05 10:02

On Tue, 25 Jan 2005 08:19:45 +0100, "uffe eriksen"
<ukw.eriksen@oncable.dk> wrote:

>Hvad med bios kan den tage en 2400+ det kan være den skal opgraderes

SL-75KAV kan sagtens tage en AMD XP2400+, bare BIOS er
opdateret til Q8 ( mener jeg det er ) og hvis ellers boardet er et
rev. F1 eller nyere.

Kører selv med et SL-75KAV og en XP2400+ og det fungerer fint.
Den skulle endda kunne klare en XP2600 hvis man kunne finde
en med 266 MHz bus, men den var ikke lige tilgængelig dengang
jeg opgraderede sidst.

mvh Mads

Fra : FedeDorit

Dato : 25-01-05 16:31

> [...]
> Den skulle endda kunne klare en XP2600 hvis man kunne finde
> en med 266 MHz bus, men den var ikke lige tilgængelig dengang

taget fra soltek.de:

BIOS VERSION Q11
DATE 2002-10-08 SIZE 227.95 KB

CONTENT Supports AMD Athlon XP 2400+, 2600+(133MHz).
Notice:
1. PCB Version should be F1 or later, which is printed on the corner
of component side,
representing the engineering version of the board.
2. This mainboard does NOT support any 166MHz processors.

Fra : Bent Nielsen

Dato : 28-01-05 15:39

Jemo wrote:
> Hvilken gangetabel skal jeg bruge når jeg skal sætte en atlon 2000 mhz, i
> stedet for den nuværende 1400 mhz,
> jeg har kigget i manual men kan ikke finde ud af det, kan i hjælpe.
> mvh René

Hvis du har opdateret bios iden du vil bruge en nyere CPU, så skal du
nok regne med at sætte den op vis jumper, det måtte jeg med en AMD XP
2000+ cpu for at den ville køre som den skulle.