Skaleringsproblem
Fra : Thomas Gade

Dato : 22-01-05 23:46

2 spørgsmål!

1. Jeg forsøger at lave et design der tilpasser sig brugerens
skærmstørrelse.

Siden ser ud og opfører sig som den skal i FF.

Problemet opstår når den skal vises i 800x600 i IE.

http://www.theway.1go.dk/enfant/

Er der nogen der har en ide til hvordan designet kan opstilles så det er
skalerbart?

De horisontale streger er lavet som <hr> og placeret via margin, ved ikke om
det er den bedste løsning, men den lå lige for. Det volder dog en del
problemer da de ikke opfører sig ens i IE og FF.

2. jeg kan ikke få min wrapper centreret i forhold til højden, nogle
forslag?

Ser frem til at høre fra jer :- )
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : benny larsen

Dato : 23-01-05 07:29

man kan bruge % i steden for px, osv i DIV bokse og tabeller...

mvh benny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Gade

Dato : 23-01-05 14:24

"benny larsen" <6c@vittinge.dk> skrev i en meddelelse
> man kan bruge % i steden for px, osv i DIV bokse og tabeller...

Tror ikke lige det er det. Andre bud.
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : benny larsen

Dato : 23-01-05 16:13

du har blandt andet dette tag på din hjemmeside...

<TABLE style="WIDTH: 779px; HEIGHT: 195px" height=195 cellSpacing=5
cellPadding=5 width=779 bgColor=#fff7eb border=0>

prøv f.eks at lave din WIDTH om til % !...

det gælder alle dine WIDTH's

du vil have at din side skal vises i 800x600, du bruger allerede
779, IE har som standard en scrollbar i højre side, den fylder 15px
!... nu har du kun 6px til rest.

note. efter at have nærlæst har du vist angivet det hele i % på nær
det ovenstående jeg fandt, % gør siden meget flexipel over får
opløsningerne på skærmene.

selv anvender jeg i grundform 777x480px for det er det maximale
billedet i IE før man taster F11, godt nok må dem der har en
opløsning på 1600 eller mere se det med små bokstaver eller bruge
lup.

ca. 40% af danskerne bruger 800x600

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-05 22:01

Thomas Gade skrev:

> Er der nogen der har en ide til hvordan designet kan opstilles
> så det er skalerbart?

Start med at validere din side. Du har et par småfejl i html-koden,
men flere fejl i css-koden.

Standardlinks om validering: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>
(hm, nede pt - se evt. Googles cache: