har læst meget om css... kan i hjælpe?
Fra : Tony Karlsson

Dato : 22-01-05 21:21

Jeg har læst at man kan opbygge en side ren i css. men lige nu benytter jeg
tabeller.. og iframes .. hvordan undgås det med css? kan ikke lige se
løsningen, hvis man ønsker 3 "felter" vandret, og 3 lodret, hvis det hele
skal køre i faste størelser - "layers" eller "DIV" og stadig kunne køre
flere forskellige opløsninger (800x600 eller 1024x768)

Hilsen Tony

Fra : zigma.dk

Dato : 22-01-05 22:37

> [...]
> skal køre i faste størelser - "layers" eller "DIV" og stadig kunne køre
> flere forskellige opløsninger (800x600 eller 1024x768)

Aigh? Tror du tabte mig dér... Men for at snakke om css kan jeg da kun anbefale
det, det er jo den eneste acceptable design-løsning til html, som ikke dumper i
W3C Validator'en. Men hvad du helt bestemt søger et svar på, kan jeg ikke hitte
ud af :\

// Zigma

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tony Karlsson

Dato : 29-01-05 14:52

hej Zigma.
har lige fået en "test" op at køre... der kan du se hvad jeg mener...
undskyld jeg er lidt sløv.. men skulle lige have fundet en "rimelig"
løsning der virker...

adressen er : http://83.72.65.86/

Mvh. Tony

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-05 23:12

Tony Karlsson skrev:

> Jeg har læst at man kan opbygge en side ren i css. men lige nu benytter jeg
> tabeller.. og iframes .. hvordan undgås det med css?

Man benytter den såkaldte boksmpdel hvor man kan sætte størrelser
på boksene - absolutte eller relative efter ønske.

Den fidus med at iframes kan præsentere et nyt indhold uden at
resten af siden skifter, kan ikke laves med HTML+CSS. Det kræver
SSI (Server Side Include) eller et serverside programmeringssprog
som PHP eller ASP.

Disse to hjemmesider er de rene guldgruber hvad HTML og CSS
angår:
http://www.html.dk/
http://www.hjemmesideskolen.dk/forside.asp

Kik f.eks. under "Layout" på den sidste.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Tony Karlsson

Dato : 25-01-05 05:56

Siden jeg arbejder på er ikke online, men siger du det kan laves i asp?
hvordan? min server understøtter asp, nu er det vel ikke et "program" lige
som aspimage?

prøver lige at forhøre mig i newsgruppen:
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp.

hilsen tony