Sikkerhed igen-igen
Fra : Peer Olesen

Dato : 21-05-01 08:46

Jeg har lige fået NE2, 256 og jeg er lidt imponeret over hvor godt det
virker. På arbejde har jeg en 2 mbit og jeg må sige at springet fra et
56flex-modem til ADSL er meget tæt på hastigheden jeg har på arbejde.
Installation og så videre er lige til UG, godt gået TDC. Men den her frygt
for hackere!!! Hvis man nu, som jeg har gjort, har routeren sat til
basis-opsætning, lever jeg så livet farligt, meget farligt eller extremt
farlig. En i denne konference, der er kanon god, skrev på et tidspunkt, (jeg
kan ikke finde den eksakte mail) at man "´bare" skulle fjerne et eller andet
m.h.t. netbios. Et eller andet link i netkortopsætningen og så var den skid
slået og man kunne læne sig tilbage og sige: "Nu kan de bare komme an, de
skide hackere", for derved havde man afskåret dem fra at komme ind. Jeg
sender nu denne mail og håber på det bedste, jeg må jo nok forvente et par
"hug" for min uvidenhed.
I ærbødighed
Peer Frost

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 21-05-01 09:00

On Mon, 21 May 2001 09:46:29 +0200, "Peer Olesen"
<peer.frost@skolekom.dk> wrote:

> [...]
>slået og man kunne læne sig tilbage og sige: "Nu kan de bare komme an, de
>skide hackere", for derved havde man afskåret dem fra at komme ind

Gå ind på: https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 og vælg 'Test My Shields'
og 'Probe My Ports'

Læs derefter her for at fjerne åbningen, og test igen:
http://grc.com/su-bondage.htm

Med mindre resultatet var som det skulle være i første hug, skulle det
se bedre ud nu.

Under alle omstændigheder er det nok en ide også at installere en
firewall, hvis du bekymrer dig meget om sikkerhed.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/