http://www.lytteposten.dk/
Fra : Kenneth

Dato : 22-01-05 09:23

Kan det ikke lade sig gøre at lytte til musikken på
http://www.lytteposten.dk/ via Mozilla Firefox ?

/Kenneth

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-01-05 01:05

Kenneth wrote:

> Kan det ikke lade sig gøre at lytte til musikken på
> http://www.lytteposten.dk/ via Mozilla Firefox ?

Det virker tilsyneladende ikke med andet end Microsoft-software. Synd
for dem, de får ikke mig som "kunde".

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 23-01-05 02:01

> Kenneth wrote:

> Det virker tilsyneladende ikke med andet end Microsoft-software.

Men hvis Firefox køres på et windows system burde det vel være muligt at få
den til trække på microsofts codec.
Dog har jeg ingen anelse om hvordan man får den til det, da jeg har meget
lille erfaring med Mozilla og endnu mindre med Firefox, men siden fungerer
glimrende i min browser (Opera 7.54), så det må kunne lade sig gøre uden IE.

Beklager at jeg ikke kan komme med en løsning.

Mvh. Martin Sinkjær.

Fra : Bent

Dato : 23-01-05 11:02

Martin Sinkjær wrote:
> [...]
> glimrende i min browser (Opera 7.54), så det må kunne lade sig gøre uden IE.
>
> Beklager at jeg ikke kan komme med en løsning.

Det er fordi siden bruger ActiveX, som Firefox ikke umiddelbart
understøtter. Du kan dog hente et plugin så du kan bruge ActiveX med
Windows Media, se hvordan her:

Embedded Windows Media/Launch.com in Firefox 1.0
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=167260&sid=10d72739a21f8fc4d60a353d5eccf700

Det fik det til at virke i min Firefox - dog var jeg nødt til at skrive
about:plugins i adressefeltet først, for at initialisere det hele
rigtigt (står beskrevet i tråden på Moziallazine).

Mvh. Bent

Fra : Kenneth

Dato : 23-01-05 12:36

Bent wrote:
> Det fik det til at virke i min Firefox - dog var jeg nødt til at skrive
> about:plugins i adressefeltet først, for at initialisere det hele
> rigtigt (står beskrevet i tråden på Moziallazine).

Og det virker!

Mange tak for hjælpen.

/Kenneth

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 14:47

Martin Sinkjær wrote:

> Men hvis Firefox køres på et windows system burde det vel være muligt
> at få den til trække på microsofts codec.

Det virker ikke med FF.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 24-01-05 16:21

> Martin Sinkjær wrote:
> Det virker ikke med FF.

Det siger Bent og Kenneth ellers at det kan komme til, hvis du kigger på
deres indlæg.

Mvh Martin Sinkjær.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 17:53

Martin Sinkjær wrote:

> Det siger Bent og Kenneth ellers at det kan komme til, hvis du kigger
> på deres indlæg.

Tja. Den næste begrænsning ligger så i Media Player. Lukkede
standarder...

Jesper G. Poulsen

Fra : Bent

Dato : 24-01-05 22:18

Jesper G. Poulsen wrote:

> Tja. Den næste begrænsning ligger så i Media Player. Lukkede
> standarder...

Men humlen er at det er et Windows Media Player plugin der kører i
Firefox. Problemet ligger ikke i WMP plugin'en, men i at visse sites
kræver ActiveX for at aktivere det. Det er så her at man kan installere
en ActiveX plugin, som i standardkonfigurationen dog kun kan bruges til
at aktivere WMP plugin'en. Læs selv mere i det link jeg postede til Kenneth.

Mvh. Bent

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-01-05 23:14

Bent wrote:

> Men humlen er at det er et Windows Media Player plugin der kører i
> Firefox. Problemet ligger ikke i WMP plugin'en, men i at visse sites

Jo, den næste begrænsning ligger i WMP - WMP's formater er lukkede og
det giver problemer med netop lytteposten.dk.
- Jeg vil ikke have de nye WMP'ere ind på min maskine - de er en hæmsko
i mit daglige virke ved PC'en.

> kan bruges til at aktivere WMP plugin'en. Læs selv mere i det link
> jeg postede til Kenneth.

Læs mit indlæg igen. Specielt startende ved "Den næste begrænsning..."

Jeg frasorterer steder der ikke kan følge en åben standard.

Jesper G. Poulsen