Skærme
Fijala 3554
Samme ikonstørrelse ved ny større skærm
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 08:50

Jeg har både en 17'' og en 19'' som kører med 1280x1024.
Jeg synes klart at ikonstørrelser m.m. på 19'eren er mest behagelig at
arbejde med, og at det hele bliver lidt småt på en 17/1280/1024.
Hvis jeg skal have en større skærm hvilken skærmstørrelse og opløsning kan
jeg så gå efter som vil være ligesom 19/1280/1024 mht. størrelsen på
skærmelementerne og ikoner m.m.? Hvis den skal køre 1600x1200 skal man vist
ha en meget stor skærm for ikke at få små ikoner skal man ikke?

Fra : Anders Lund

Dato : 23-01-05 17:05

Jesper F wrote:
> [...]
> skærmelementerne og ikoner m.m.? Hvis den skal køre 1600x1200 skal man vist
> ha en meget stor skærm for ikke at få små ikoner skal man ikke?

Uden at være det store matematiske geni, kunne man vel regne på det:

19": 1280/19 ~ 67 pixels pr. tomme.

Så kan man beregne hvormange tommer det skal være, hvis forholdet skal
være det samme ved 1600*1200, hvis vi altså ikke tænker på at 1280*1024
er i formatet 5:4 og 1600*1200 er 4:3. (Det er også kun en hurtig
beregning :):

1600/67 ~ 23,9 tommer.

Og hvis vi smider en hel masse decimaler på, bliver det 23,75". :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk