lægge bg-billede på border med css?
Fra : Christopher Larsen

Dato : 22-01-05 00:05

Er det muligt, at lægge et billede på sin border med css.
Jeg har prøvet på nedenstående måde.

border-left: url(shadow_left.gif);

Men ikke fået noget i stil med dette: www.silkeborg.dk

Er løsningen at lægge min grafik-del ind i et almideligt div og
lade div' et lægge sig op ad fx. et "main-div"?

/Christopher

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 22-01-05 00:53

On 21 Jan 2005 23:05:09 GMT, Christopher Larsen <stophzoen@yahoo.dk> wrote:

> Er det muligt, at lægge et billede på sin border med css.
> Jeg har prøvet på nedenstående måde.
>
> border-left: url(shadow_left.gif);
>
> Men ikke fået noget i stil med dette: www.silkeborg.dk

Nej man kan ikke indsætte et billede som border, men man kan snyde.

css:
#border {
background-image:url(dit_billede.jpg);
background-position:top left;
padding-left:10px; /* alt efter hvor bred dit border-billede er. */
}

--
Ryan Kristensen

Fra : zigma.dk

Dato : 23-01-05 16:33

Lige for en god ordens skyld:

> border-left: url(shadow_left.gif)

Hvis du vælger at bruge URL()-funktionen til f.eks.
background-image, skal du huske at skrive '' :

background-image:URL('shadow_left.gif');

Bare lige hvis du ikke vidste det... Eller noget... Ja, så er det
sagt :)

Fortsat god dag,

// Zigma

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 23-01-05 18:21

On 23 Jan 2005 15:32:51 GMT, zigma.dk <zigma@zigma.dk> wrote:

> Lige for en god ordens skyld:

> Hvis du vælger at bruge URL()-funktionen til f.eks.
> background-image, skal du huske at skrive '' :
>
> background-image:URL('shadow_left.gif');

Det er nu ikke helt rigtigt, anførselstegnene er valgfrie.
De fleste browsere vil forstå det både med og uden anførselstegn, men så
vidt jeg ved, er der browsere (ns4), der ikke kan finde ud af det, når man
bruger anførselstegn.

--
Ryan Kristensen