Problem med at knapper flimrer
Fra : Rune Jensen

Dato : 21-01-05 19:17

Jeg har et problem på denne side:
www.cyberray.1go.dk/Test2/top.htm

Problemet er at i min dhhmenu OnMouseOut skjuler alle knapper:
onMouseOver="document.getElementById('dhhmenu').style.visibility
='visible';"
onMouseOut="document.getElementById('dhhmenu').style.visibility
='hidden';
document.getElementById('menupunkt1hover').style.visibility =
'hidde';
document.getElementById('menupunkt2hover').style.visibility =
'hidden';
document.getElementById('menupunkt3hover').style.visibility =
'hidden';
document.getElementById('menupunkt4hover').style.visibility =
'hidden';">

Men hvis jeg sletter det og kører musen hurtigt ned over menuen
forbliver de fleste knapper synlige.

Kan jeg lave det på en andne måde eller hvad vil i foreslå?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : zigma.dk

Dato : 21-01-05 20:00

Hej,

Jeg ved ikke om det virker, men jeg tror måske du skal prøve at
skifte alle dine style="visibility: hidden;" ud med
style="display:none"
og ligeledes skifte dine style="visibility: visible;" ud med
style="display:''"

- Jeg benytter selv altid display, og har aldrig haft problemer
med det...

Håber det virker

// Zigma

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-01-05 12:38

zigma.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> style="display:none"
> og ligeledes skifte dine style="visibility: visible;" ud med

Hmm giver fuldstændig det samme resultat. Hvis du vil kan jeg
godt uploade den så du kan se det men synes ikke det er
nødvendigt.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 22-01-05 15:06

Rune Jensen skrev:

> Hmm giver fuldstændig det samme resultat. Hvis du vil kan jeg
> godt uploade den så du kan se det men synes ikke det er
> nødvendigt.

Hvis vi skal have de bedste forudsætninger for at kunne hjælpe - er en
visuel identifikation af problemet altid at foretrække! Det er meget
fint du forklarer hvad du har gjort og smider noget kode ind, men det
vil vi faktisk helst være fri for! Det er langt lettere at hjælpe hvis
du lægger det ud på nettet, det kunne være der var andre årsager til at
fejlen kommer!

Derudover vil jeg lige prøve at slå et slag for menuer baseret på
uordnede lister! www.htmldog.com led efter suckerfish, eller son of
suckerfish (rigtig god!) Eller besøg www.webdesign101.dk Jørgen har
faktisk lige lagt en ny artikel ud på nettet om netop menuer!

Claus

Fra : Rune Jensen

Dato : 22-01-05 22:41

> [...]
> vil vi faktisk helst være fri for! Det er langt lettere at hjælpe hvis
> du lægger det ud på nettet, det kunne være der var andre årsager til at

Ja okay men det visuelle er FULDSTÆNDIG det samme som før. Men kan da
godt uploade det hvis det er du ønsker?

> [...]
> suckerfish (rigtig god!) Eller besøg www.webdesign101.dk Jørgen har
> faktisk lige lagt en ny artikel ud på nettet om netop menuer!

Hmm syntes da min menu er fin nok? Kan bare ikke lige få dette til at
virke på den.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-01-05 09:12

Rune Jensen skrev:

> Ja okay men det visuelle er FULDSTÆNDIG det samme som før. Men kan da
> godt uploade det hvis det er du ønsker?

Det har intet med dit design at gøre! det er udelukkende for at kunne
se hvad der rent faktisk sker i dit dokument. Blot fordi det er i
menuen det er galt, er det ikke nødvendigvis der problemet ligger! (og
det er normal fremgangsmåde når man skal have hjælp herfra!)

> Hmm syntes da min menu er fin nok? Kan bare ikke lige få dette til at
> virke på den.

Men da du bruger javascript til at skrive menuen, så vil den ikke virke
for de mennesker der har javascript slået fra! Derfor det lillle hint
omkring menuer og hvordan man laver menuer idag! Det giver en bedre
anvendelighed! også for de mennesker der ser din side på andre måder
end den du lige havde tænkt på!

Claus

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-01-05 12:26

Claus Jacobsen skrev:

en masse crap!! rodede vist lige rundt med et par indlæg der!

hmm jeg overså rent faktisk fuldkommen dit link i første indlæg! Sorry!
Du har dog en lille stavefejl i din style! du skriver :hidde; i den
første div hvor din menu starter. Desuden kunne du måske tænke på hvad
der ville ske hvis brugeren ikke tillod billeder! (nogle mennesker er
bare sådan, enten fordi de er nødt til det - altså blinde, og de kan
ikke se dine billeder, som du bruger i menuen! eller også fordi de er
trætte af al den overflødige information, som mange hjemmesider er
overøset med. - især opera og firefox brugere der lukker for
billederne!) I de tilfælde er din menu fuldkommen ubrugelig, og især
fordi dine billeder ingen alt tekst har, så de ved ikke hvor de fører
hen.

et par bugs i din menu: hvis du kører musen ned til 2.niveau menuen og
fører musen til venstre bliver den del af menuen hængende selvom du
laver en mouse out. (den måde du laver menuen på, skulle du egentlig
have en deklaration der fortæller hvad alle de andre skal gøre når du
kører musen hen over et billede/menupunkt hver gang du kører musen hen
over et nyt punkt. Desuden er de ikke positioneret. (prøv at lave
vinduet fuldskærm) på min 1280x1024 flytter menupunkterne sig til
venstre, hvis man maksimerer vinduet. Det er næsten ligesom
ProjectSeven laver deres menu i Dreamweaver. (www.projectseven.com)

Claus

(jeg er godt klar over det er lidt voldsomt, men der er en hvis
opdragende effekt at få folk til at undgå at lave for mange unoder nu,
så de også undgår dem senere hen. Netop med html 4 er det let at få
dårlige vaner, noget der er betydeligt sværere i xhtml, fordi det er
langt mere stringent med hvad der er tilladt og hvad der ikke er.(jeg
taler om generelle dårlige vaner.))