CSS og HTML validated, mens vises forskell~
Fra : Miggo

Dato : 21-01-05 17:30

Hejsa

Jeg har taget mig så meget sammen at jeg har fået kodet min side så
den er valid CSS og HTML 4.01. Da jeg lavede siden, skrev jeg koden i
notepad, også kiggede jeg i IE om det nu så ud som jeg ville have det
til. Nu er jeg så færdig og tænkte -> siden kan ses i alle browsere,
for den er jo valid CSS og HTML!, men bare for en sikkerheds skyld
tjekkede jeg også lige med FireFox... ak ak ak.. siden ser temmelig
skidt ud i firefox.. som om at den ikke kan have flere TD'er ved siden
af hinanden i en TR... hvad gør jeg galt??

siden er: http://miggo.dk

se den både i IE og FireFox...

På forhånd tak.

/Michael

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 21-01-05 18:19

Miggo wrote:
> hvad gør jeg galt??

Du mangler ialfald et afsluttende </head>-tag - men det har måske ingen
indflydelse på dit problem...

--
Jørgen Peter Kjeldsen, Pjørnjende Konsult A.m.b.a.
ornitolog, freelance webdesign & layout m.m.

Fra : Michael

Dato : 21-01-05 18:24

Jørgen Peter Kjeldsen <fake.mail@fakemail.com> wrote in news:41f1397a$0$216
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Du mangler ialfald et afsluttende </head>-tag - men det har måske ingen
> indflydelse på dit problem...

Det manglede ja, og er nu rettet, men det ser desværre stadig lige slemt ud
i firefox.

Fra : Christoffer

Dato : 21-01-05 20:36

ganske rigtigt...
prøv at angive cellpadding, samt cellspacing i dit <body>

Jeg prøvede at gemme koden på min egen computer for at se den i FF, og uden
grafik på siden, står siden faktisk som den, ihvertfald noget nær lignende
resultatet i IE...

Fra : Michael

Dato : 21-01-05 23:14

"Christoffer" <christoffer@buur.info> wrote in

> [...]
>
> Jeg prøvede at gemme koden på min egen computer for at se den i FF, og
> uden grafik på siden, står siden faktisk som den, ihvertfald noget nær

At indføre cellpadding og spacing i <body> tag'et gør desværre ingen
forskel . men tak alligevel.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-05 22:27

Miggo skrev:

> Da jeg lavede siden, skrev jeg koden i notepad, også kiggede jeg
> i IE om det nu så ud som jeg ville have det til.

Farlig vej at gå. Tjek løbende i mere end én browser - også selv om
du validerer koden.

> som om at den ikke kan have flere TD'er ved siden af hinanden i
> en TR... hvad gør jeg galt??

Du har sat display: block; på alle (eller næsten alle) tabel-
celler. Blokvisning betyder normalt at et element laver en boks i
fuld bredde af sine omgivelser - derfor er det ikke så mærkeligt at
dine td'er hopper ned under hinanden.

Hvis man fjerner alle forekomster af display: block for
tabelceller, kommer siden næsten til at se ud som i IE. Det der
mangler er så vidt jeg kan se bredden på nogle tomme celler, samt
højden på Google-cellen - det kan selvfølgelig justeres med width
og height.

Men hvis du er i gang med at ændre din kodestil, så vil jeg
anbefale dig at prøve at skrotte tabellerne til fordel for
sideopbygning med div-elementer. Du bruger mange indlejrede
tabeller på din side - det er slet ikke nødvendigt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael

Dato : 21-01-05 23:18

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> [...]
> celler. Blokvisning betyder normalt at et element laver en boks i
> fuld bredde af sine omgivelser - derfor er det ikke så mærkeligt at

Hvis jeg ikke har display: block; på cellerne, så viser den ikke
background billedet..

> [...]
> mangler er så vidt jeg kan se bredden på nogle tomme celler, samt
> højden på Google-cellen - det kan selvfølgelig justeres med width

Jeps, men så er der heller ingen billeder.

> [...]
> sideopbygning med div-elementer. Du bruger mange indlejrede
> tabeller på din side - det er slet ikke nødvendigt.

Du har ganske ret!, jeg må over i at lave siden i rent stylesheet..

... med mindre der er andre der har en ide til at løse mit problem. ;)

Tak for svaret.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-05 23:34

Michael skrev:

> Hvis jeg ikke har display: block; på cellerne, så viser den ikke
> background billedet..

Er "den" nu Firefox eller IE? Siden så fin ud i Firefox da jeg
foretog de nævnte ændringer (der manglede et par hjørner, det var
alt).

Men hvis baggrundsbilledet volder problemer, så brug en div inden i
tabelcellen og definer baggrunden på div'en.
--
Jens Gyldenkærne Clausen