Fladskærm og spil
Fra : sharky

Dato : 21-01-05 16:08

Spiller alle Jer med fladskærme i skærmens native opløsning ?

Der skulle være noget med at hvis man ikke spiller i 1280x1024 på en 17"
eller 19" TFT, så går det udover billed kvaliteten, men er det særlig
tydeligt i spil ? Jeg har læst at den interpolering skærmen laver i ikke
native opløsninger er en slags "gratis" anti-alaising. Om det så er godt
eller dårligt er vel en smagssag.

Jeg overvejer en 17" TFT, men vil lige høre om jeg så skal satse på at køre
alle spil i 1280x1024. Det kræver jo et godt grafikkort.

Fra : JRS -8260

Dato : 22-01-05 01:58

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Spiller alle Jer med fladskærme i skærmens native opløsning ?

Jeg har en 17" Acer AL1731 tilsluttet med DVI og spiller for det meste i
1024x768..
Synes ikke jeg kan se forskel om jeg går op i 1280x1024 .. Og jeg plejer nu
ellers være kræsen nok. I spil er det jo egentligt også rimeligt ligemeget
om billedet er en lille smule sløret. Det er jo mere om den har lav nok
rise/fall..

Spiller spil som NFSU, HL2 og CS ..

MVH
JRS

Fra : Carsten

Dato : 22-01-05 06:44

> [...]
køre
> alle spil i 1280x1024. Det kræver jo et godt grafikkort.

Nu er det jo ikke høj opløsning som er krævende for grafikkortet, men
nærmere AA og AF samt andet ekstra gejl, så ved deaktivering af disse
ting vil du kunne få flere FPS i alle spil, også ved 1280*1024.

Hilsen Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-05 19:11

> Nu er det jo ikke høj opløsning som er krævende for grafikkortet, men
> nærmere AA og AF samt andet ekstra gejl, så ved deaktivering af disse
> ting vil du kunne få flere FPS i alle spil, også ved 1280*1024.
Hvad er det nu AA og AF står for, der er måske nogle der ikke ved det.
Ja ja , jeg ved det heller ikke (kan ikke huske det).

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-01-05 19:23

Kim Mchael Larsen wrote:
> Hvad er det nu AA og AF står for, der er måske nogle der ikke ved det.
> Ja ja , jeg ved det heller ikke (kan ikke huske det).

AntiAliasing
AnisotropicFiltering

Googlesøgning for en nærmere teknisk forklaring