Kopiering af filer
Fra : RpR

Dato : 21-01-05 08:18

Er der ikke nogen nem og hurtig måde at kopiere filer i java, hvor man
beholder mappestrukturen?
F.eks. ligesom VB's FileSystemObject.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : anonymous

Dato : 21-01-05 08:42

RpR wrote:
> Er der ikke nogen nem og hurtig måde at kopiere filer i java, hvor man
> beholder mappestrukturen?
> F.eks. ligesom VB's FileSystemObject.

Lidt kreativ brug af File klassen og, især, dens list() metode vil være
lidt klodset, men kan sikkert bruges.
Ellers et system kald til OS hvor man bruger 'cp' kommandoen, eller,
hvis man er på et forældet OS, 'copy'.

Fra : RpR

Dato : 21-01-05 08:51

> Lidt kreativ brug af File klassen og, især, dens list() metode vil være
> lidt klodset, men kan sikkert bruges.

Det har jeg også tænkt på, og kan sagtens finde samtlige filer i undermapper
osv, men når de kopieres havner de jo alle i én pærevælling, og det er ikke
så smart

> Ellers et system kald til OS hvor man bruger 'cp' kommandoen, eller,
> hvis man er på et forældet OS, 'copy'.

Det var også en mulighed, men er meget usmart hvis man ønsker programmet
skal virke i både windows og linux.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : anonymous

Dato : 21-01-05 08:59

RpR wrote:

> [...]
> så smart

> Det var også en mulighed, men er meget usmart hvis man ønsker programmet

Hmm, der er jo zip apiet i Java nu om dage. Gad vide om man kunne zip'pe
hele skidtet og så kopiere den fil, som så unzippes ??

Fra : RpR

Dato : 21-01-05 09:29

> Hmm, der er jo zip apiet i Java nu om dage. Gad vide om man kunne zip'pe
> hele skidtet og så kopiere den fil, som så unzippes ??

Tjoh, men der er stadigvæk problemet med at vælge en hel mappe der skal
stoppes i zip filen, og lur mig om ikke den ikke glemmer mappestrukturen..

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : anonymous

Dato : 21-01-05 09:50

RpR wrote:

> Tjoh, men der er stadigvæk problemet med at vælge en hel mappe der skal
> stoppes i zip filen, og lur mig om ikke den ikke glemmer mappestrukturen..

Selv i .NET er det åbenbart et problem! Fandt dette på google:

using System;
using System.IO;

namespace Utility.IO{
/// <summary>
/// Filesystem
/// </summary>
public class FileSystem{
// Copy directory structure recursively
public static void copyDirectory(string Src,string Dst){
String[] Files;

if(Dst[Dst.Length-1]!=Path.DirectorySeparatorChar)
Dst+=Path.DirectorySeparatorChar;
if(!Directory.Exists(Dst)) Directory.CreateDirectory(Dst);
Files=Directory.GetFileSystemEntries(Src);
foreach(string Element in Files){
// Sub directories
if(Directory.Exists(Element))
copyDirectory(Element,Dst+Path.GetFileName(Element));
// Files in directory
else
File.Copy(Element,Dst+Path.GetFileName(Element),true);
}
}

}
}

Fra : RpR

Dato : 21-01-05 10:14

> Selv i .NET er det åbenbart et problem! Fandt dette på google:

Noget der er lavet i .NET? Jeg kan ihvertfald ikke bruge den form for syntax
i min compiler.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Søren Reinke

Dato : 21-01-05 10:28

RpR wrote:

> Noget der er lavet i .NET? Jeg kan ihvertfald ikke bruge den form for syntax
> i min compiler.

Har du C# compileren med ?

/Søren

Fra : RpR

Dato : 21-01-05 10:46

> Har du C# compileren med ?

Bruger ikke .NET, holder mig til ren java

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : anonymous

Dato : 21-01-05 10:39

RpR wrote:

> Noget der er lavet i .NET? Jeg kan ihvertfald ikke bruge den form for syntax
> i min compiler.

Det var nu mere ment som en konstatering af, at man i c#/.NET åbenbart
heller ikke har fundet de vises ste.

Fra : anonymous

Dato : 21-01-05 09:54

RpR wrote:

> [...]
> så smart

> Det var også en mulighed, men er meget usmart hvis man ønsker programmet

Hvis man så, som en sidste udvej, kaldte jar kommandoen. Som zip kan den
gemme strukturen, som gendannes ved udpakning.

Fra : Søren Reinke

Dato : 21-01-05 09:52

RpR wrote:
> Er der ikke nogen nem og hurtig måde at kopiere filer i java, hvor man
> beholder mappestrukturen?
> F.eks. ligesom VB's FileSystemObject.

Scan hoved directoriet du vil kopiere, kopier filer, og hver gang du
møder et directory igen, opretter det og så kalder programmet sig selv
rekursivt.

Så kopierer du alt inkl. underdirectories, og strukturen beholdes.

Hilsen
Søren Reinke