henter ikke hele teksten
Fra : thomas bærbar

Dato : 20-01-05 20:45

hejsa

når jeg henter en tekst fra databasen til min formular så viser den kun
dataerne indtil et mellemrum eller et punktum ??

den skulle gerne vise hele indholdet af dataerne ??

den ser sådan ud

$klnavn;?>></td>

thomas

Fra : zigma.dk

Dato : 20-01-05 21:01

thomas bærbar wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> dataerne indtil et mellemrum eller et punktum ??
>
> den skulle gerne vise hele indholdet af dataerne ??

Det er fordi din attribut NAME skal hedder: name="" istedet for name=
Altså den korrekte kode er:
$klnavn;?>"></td>

For hvis $klnavn er lig "Foo Bar" vil html-koden blive:

- og så er value jo kun "Foo"

Håber du forstår =)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : zigma.dk

Dato : 20-01-05 21:14

> [...]
> dataerne indtil et mellemrum eller et punktum ??
>
> den skulle gerne vise hele indholdet af dataerne ??

Hej Thomas,

det er fordi du altid skal huske at skrive dine attributer med "" om. Dvs
at din kommer skal se sådan ud:

<input type="text" size="50" NAME="klnavn" value="<? echo $klnavn;
?>">

For ellers brokker den sig, hvis nu $klnavn="a b c", så vil html-koden
blive:

og så er value=a b c, og derfor kun a. Men hvis du sætter "" rundtom,
bliver value="a b c" hvilket nu er en hel string.

Håber du kan bruge det..

// Zigma

Fra : thomas bærbar

Dato : 20-01-05 21:29

tusind tak, det var det som skulle til

thomas

Fra : thomas bærbar

Dato : 20-01-05 21:58

ok, nu virker alt det når jeg sætter de ""

men nu sender den ikke dataerne ???

der kommer ingen fejlmelding overhovedet.

kan i se nogen fejl ??

http://www.4701.dk/ubbthreads/retprisdata.phps

thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 21-01-05 09:27

On Thu, 20 Jan 2005 21:57:36 +0100, thomas bærbar wrote:

> kan i se nogen fejl ??
>
> http://www.4701.dk/ubbthreads/retprisdata.phps

Mjaeh - jeg kan se den her fejl :)

The requested URL /ubbthreads/retprisdata.phps was not found on this
server.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : thomas bærbar

Dato : 21-01-05 17:25

"ja, jeg fandt fejlen så jeg slettede filen igen

thomas