Skærme
Fijala 3554
Pixel spørgsmål
Fra : K.

Dato : 20-01-05 13:58

Er en lysende hvid pixel en hel død pixel, eller kan en død subpixel også
lyse hvidt ?

Hvis en subpixel kan lyse hvidt, hvordan afgør jeg så om der er tale om en
subpixel ,eller hel defekt pixel?

Fra : Anders Lund

Dato : 20-01-05 21:57

K. wrote:
> Er en lysende hvid pixel en hel død pixel, eller kan en død subpixel også
> lyse hvidt ?

En subpixel er endten rød, grøn eller blå. Hvis du så har en pixel som
lyser helt hvidt, har du 3 subpixels som er helt åbne. Dvs. en hel død /
"allways on" pixel.

> Hvis en subpixel kan lyse hvidt, hvordan afgør jeg så om der er tale om en
> subpixel ,eller hel defekt pixel?

Hvis du kigger på en pixel med et forstørelsesglas, er det nemmere at se
hvordan det er bygget op. Så kan du hurtigt se at det er en hel pixel
som er defekt. Ellers ville den blot lyse rød, grøn eller blå.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : K.

Dato : 20-01-05 22:40

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> [...]
> hvordan det er bygget op. Så kan du hurtigt se at det er en hel pixel som
> er defekt. Ellers ville den blot lyse rød, grøn eller blå.

Tak, tænkte nok at det var sådan ..