Konvertere et tal til tid
Fra : User

Dato : 19-01-05 21:47

Jeg har et tal, f.eks. 22,5 som jeg gerne vil have konverteret til tid,
22:30. Jeg har kigget lidt på diverse time funktioner, men synes ikke
lige jeg kan finde én som lige kan det jeg søger?

Fra : Kim Emax

Dato : 19-01-05 23:09

User wrote:
> Jeg har et tal, f.eks. 22,5 som jeg gerne vil have konverteret til tid,
> 22:30. Jeg har kigget lidt på diverse time funktioner, men synes ikke
> lige jeg kan finde én som lige kan det jeg søger?

Det forstår jeg godt, du ikke kan finde, det er jo en underlig måde at
skrive tid på? Men denne utestede funktion giver dig det du vil ha:

function WierdTime2Realtime($string) {
// gem time og minutter i $tmp[0] og $tmp[1]
$tmp = split(",", $string); // her forudsætter vi at det altid er
komma, der er delimiter
$hours = $tmp[0];
$minutes = (($tmp[1] * 100)/60);
return "$hours:$minutes";
/* kunne også skrives kort som
return "$tmp[0]:" . (($tmp[1] * 100)/60);
*/
}

Kunne du så ikke lige sætte din newsklient ordenligt op? Det sikrer dig
nemmere seriøs hjælp, tror ikke på at du hedder "User" og har email
adressen user@example.com

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : User

Dato : 20-01-05 10:08

> Det forstår jeg godt, du ikke kan finde, det er jo en underlig måde at
> skrive tid på? Men denne utestede funktion giver dig det du vil ha:

Enig, men det er sådan at vores XAL gerne vil have tiden (til tidsstyring).

> function WierdTime2Realtime($string) {
> // gem time og minutter i $tmp[0] og $tmp[1]
> $tmp = split(",", $string); // her forudsætter vi at det altid er
> komma, der er delimiter
> $hours = $tmp[0];
> $minutes = (($tmp[1] * 100)/60);
> return "$hours:$minutes";
> /* kunne også skrives kort som
> return "$tmp[0]:" . (($tmp[1] * 100)/60);
> */
> }

Hvis jeg giver den WierdTime2Realtime("9,5") returnere den
"9:8.33333333333" istedet for "9:30".

Egentligt burde jeg regne den modsatte vej, når jeg lige tænker mig om -
altså fra rigtigt tidssytem og til "forkert". Altså så jeg har "09:30"
som jeg gerne vil have regnet om til "9,5". Det er selvfølgelig ikke
helt uvæsentligt, men kan man den éne vej, så kan man jo sikkert også
den anden.

> Kunne du så ikke lige sætte din newsklient ordenligt op? Det sikrer dig
> nemmere seriøs hjælp, tror ikke på at du hedder "User" og har email
> adressen user@example.com

Det er jo den evige diskussion, hver gang nogen ikke skriver noget
fornuftigt i de felter Der er lidt religion i det men min mening er,
at hvis man ønsker at fremtræde anonymt, ja så skal man have lov til
det. Ens spørgsmål er ikke dårligere af den grund og det burde svaret
heller ikke være.

Jeg vælger at være anonym pga. jeg tidligere har været så dum, at skrive
mit rigtige navn og email adresse. Først og fremmest kan man til evig
tid se mine mange år gamle og tidligere indlæg i diverese newsgroups (og
nemt spore hvilke messages jeg har skrevet) og dernæst vælter det
hurtigt ind med spam, hvis man skriver en rigtig email. Jeg har ikke
brug for at få reply via email, når jeg skriver i en nyhedsgruppe.

Det var lidt et sidespor her i konferencen, men relevant for dit spørgsmål.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 20-01-05 11:02

On 2005-01-20, User <user@example.net> wrote:
> [...]
> fornuftigt i de felter Der er lidt religion i det men min mening er,
> at hvis man ønsker at fremtræde anonymt, ja så skal man have lov til

Naturligvis skal man have lov til at være anonym. Man skal bare være
opmærksom på konsekvensen.

> Ens spørgsmål er ikke dårligere af den grund og det burde svaret
> heller ikke være.

Spørgsmålet i sig selv nej, men erfaringen viser, at dem der er seriøse
underskriver sig med deres rigtige navn.

> [...]
> tid se mine mange år gamle og tidligere indlæg i diverese newsgroups (og
> nemt spore hvilke messages jeg har skrevet)

Hvis du ikke selv vil stå ved dine indlæg, hvorfor skulle vi andre så
tage dem seriøst?

> og dernæst vælter det hurtigt ind med spam, hvis man skriver en rigtig
> email.

Så kan du flette en spam-trap ind i adressen ligesom så mange andre
vælger at gøre.

- Jacob Atzen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-01-05 11:30

User skrev:

> Jeg vælger at være anonym pga. jeg tidligere har været så dum, at skrive
> mit rigtige navn og email adresse.

Jeg har altid skrevet under mit eget navn. Jeg har offentliggjort
min adresse, mit telefonnummer og tilfældigvis også min bankkonto
i debatgrupperne. Desuden er de to første oplysninger
tilgængelige ved et whois-opslag.

> Først og fremmest kan man til evig tid se mine mange år gamle
> og tidligere indlæg i diverese newsgroups

Nemlig. Usenetarkiverne er en uvurderlig kilde.

Spam er et problem som ikke hænger sammen med anonymitet.

Har du tjekket med example.net at du gerne må bruge deres
domænenavn?

XFut dk.admin.netikette
(svar sendes kun dertil)

--
Bertel   Når mænd jeg kasted' min handske,
      opslog jeg min ridderhjælm.

Fra : Kim Emax

Dato : 20-01-05 23:17

User wrote:

> Enig, men det er sådan at vores XAL gerne vil have tiden (til tidsstyring).

sort, meget sort... og tåbeligt!

> Hvis jeg giver den WierdTime2Realtime("9,5") returnere den
> "9:8.33333333333" istedet for "9:30".

jow, det gik vist lidt stærkt i aftes og det var for sent ser det ud til
Men du kan selv prøve at regne på det, så det får det output du ønsker?

$minutes = 6 * $tmp[1]; // giver 30 i det tilfælde du ønsker

> [...]
> som jeg gerne vil have regnet om til "9,5". Det er selvfølgelig ikke
> helt uvæsentligt, men kan man den éne vej, så kan man jo sikkert også

Læs ovenstående

> [...]
> at hvis man ønsker at fremtræde anonymt, ja så skal man have lov til
> det. Ens spørgsmål er ikke dårligere af den grund og det burde svaret

I mine øjne virker det useriøst og det kan du se andre og mener. Det er
op til dig selv, vil du ha et seriøst svar eller?

> [...]
> hurtigt ind med spam, hvis man skriver en rigtig email. Jeg har ikke
> brug for at få reply via email, når jeg skriver i en nyhedsgruppe.

Og? Jeg har da også været nybegynder engang, jeg skammer mig da ikke
over min spørgsmål fra 1999. Jeg ser det mere som en mulighed for andre
til at se, hvor længe jeg har været i gang og måske falder der lidt
respekt af den vej og lidt mere hjælp og credibility, når jeg selv en
gang i mellem har brug for hjælp.

Det er heller ikke go skik at svare privat på en nyhedspost. Det finder
du ud af, hvis du en dag forslår at folk sender dig en mail i stedet for
at svare i gruppen.

Bottomline, du kunne have fået meget mere hjælp til dit problem, hvis du
havde ulejliget dig med at være seriøs omkring din posting. Det er ikke
novicer, der læser og hjælper til i nyhedsgrupperne, men garvede,
seriøse personer, der sætter quote teknikker, signaturer mv højt, så de
foretrækker helt sikkert for en stor dels vedkommende at hjælpe folk,
der gider ulejlige sig med at poste seriøst her.