C & C generals ZH multiplayer over Win xp ~
Fra : Thomas G

Dato : 19-01-05 21:12

hey.

jeg vil gerne kunne spille C & C generals Zero Hour gennem en VPN
forbindelse der er lavet via en Win xp server og client opsætning.
Umiddelbart ser det ud til at virke fint. Vi kan se hinanden og alt muligt
men efter at have spillet i 30 sec. hvor alt har fungeret som det skulle,
sker der det at den ene part pludselig "surrender" uden at der er blevet
bedt om det.
Nogen der kender til problemet?

Mvh. Thomas

Fra : ct

Dato : 19-01-05 23:09

det tyder på at spillet tror det er en cracket version (kopibeskyttelse) og
har nok ikk enoget med forbindelsen at gøre.

eneste løsning er at geninstallere spillet. (eller få en original hvis det
er det der er problemet)

Fra : Teis Bæk

Dato : 20-01-05 09:30

Hej hej

Problemet ligger højest sandsynligt i at I anvender den samme CD-key,
hvorfor spillet smider den ene spiller ud. Eneste løsning er at
geninstallere spillet og finde en anden CD-key til det.

Det er endvidere nok en ide at update spillet til den nyeste version,
hvilket man godt kan selvom der er tale om en cracket version (ikke
hermed sagt, at det er det).

Mvh
Teis

Fra : Thomas G

Dato : 20-01-05 21:34

> [...]
> sker der det at den ene part pludselig "surrender" uden at der er blevet

så har vi geninstalleret og sikret os at vi ikke har de samme keys.. det
hjalp. tak for hjælpen..

Mvh. Thomas

Fra : jan larsen

Dato : 21-01-05 14:17

> så har vi geninstalleret og sikret os at vi ikke har de samme keys.. det
> hjalp. tak for hjælpen..
>
> Mvh. Thomas

Spiller i gennem routerer, kunne du beskrive lidt mere i detaljer hvordan i
har fået det til at virke, for vi fik det aldrig til at virke med router dem
måtte vi koble fra for at få det til at virke.

Jan

Fra : Thomas G

Dato : 31-01-05 17:47

> [...]
dem
> måtte vi koble fra for at få det til at virke.

Ja vi fik det til at virke gennem en router
Scenariet ser sådan ud
computer 1 med en stofanetopkobling (dynamisk ip)
computer 2 er bag en router der får en fast ipadresse og som har VPN
tunneling/passthrough.

til at opsætte VPN forbindelsen benyttede vi guidene på denne side:
http://www.onecomputerguy.com/networking.htm

På computer 2 kører en win XP VPN server
På computer 1 er der sat en win XP VPN client op
I routeren er de nødvendige porte viderestillede (NAT).
VPN opsætningen gør at computerne har 2 "lokale" ip-adresser.
Inde i spillet kan man, under "options" konfigurere hvilken af de nu 2
lokale ipadresser der skal benyttet. Vi valgte VPN ip-adresserne og så
virkede det bare..

Mvh. Thomas