Tooltip på knap
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 19-01-05 20:54

Hejsa.

Er der nogen der ved hvordan man kan indsætte et tooltip på en knap? Altså
<input ....>?

Altså det det svarer til alt="text" på et billede. Jeg har fundet nogle
javascripts / dhtml der kan gøre noget der ligner men dem jeg har fundet
fylder alt fra 40 - 200 linier kode hvilket er helt vanvittigt bare for
dette.

Kan man vha. at css, simpel javascript eller noget helt tredje?

Takker på forhånd
Anders

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-01-05 21:03

Anders K. Jacobsen was thinking very hard :
> Hejsa.
>
> Er der nogen der ved hvordan man kan indsætte et tooltip på en knap? Altså
> <input ....>?
>
> Altså det det svarer til alt="text" på et billede.

Alt tekst på billeder bliver kun ( bør blive) hvis billedet ikke vises
(brugerern har slået det fra eller lign.)

> Kan man vha. at css, simpel javascript eller noget helt tredje?

Du bruger title="tekst på knap"
title bruges også på billeder og links og meget andet ...

--
Benny

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 19-01-05 21:45

> Du bruger title="tekst på knap"
> title bruges også på billeder og links og meget andet ...

Ok der misforstod dig mig vidst. Alt på billede resulterer rigtig nok når et
billede ikke kan visses. MEN det giver også teksten i en gul "tooltip" som
skriver teksten i ALT

Jeg er godt klar over hvordan jeg sætter tekst på en knap. Men det er den
lille gule popup med en forklaring til elementet jeg mangler at kunne
tilknytte en knap.

Mvh
Anders

Fra : Leonard

Dato : 19-01-05 21:56

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> wrote:

>Ok der misforstod dig mig vidst. Alt på billede resulterer rigtig nok når et
>billede ikke kan visses. MEN det giver også teksten i en gul "tooltip" som
>skriver teksten i ALT

Nej, det gjorde han ikke, at ALT teksten bliver vist når du holder
musen over et billede er en fejl i IE.

>Jeg er godt klar over hvordan jeg sætter tekst på en knap. Men det er den
>lille gule popup med en forklaring til elementet jeg mangler at kunne
>tilknytte en knap.

Du læser ikke hvad han skriver til dig.
Teksten på en knap bestemmer du med value
Tooltips (den gule firkant) angiver du med title

<input type="button" value="knappens tekst" title="tekst i gul boks"
/>

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 19-01-05 22:01

> [...]
> Tooltips (den gule firkant) angiver du med title
>
> <input type="button" value="knappens tekst" title="tekst i gul boks"

Det må i undskylde så. Jeg takker til jer begge for hjælpen.

Mvh hilsen
Anders