hvilke multiplayerspil med grafikkortet VI~
Fra : Ole Steiness

Dato : 19-01-05 17:16

Hejsa

Jeg skal opsætte et par Celeron 1100 Mhz pc'ere til netværksspil. De har 256
mb ram og et VIA Tech VT8361/VT8601 grafikkort m. 8 mb ram.

Er der nogen, der har nogle gode forslag til et par gode netværksspil, som
kan køre på ovenstående system, uden at være håbløst forældede?

På forhånd tak!

VH Ole

Fra : Manler

Dato : 19-01-05 17:43

On Wed, 19 Jan 2005 17:15:31 +0100, "Ole Steiness" <olesteiness@tiscali.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>
>Er der nogen, der har nogle gode forslag til et par gode netværksspil, som
>kan køre på ovenstående system, uden at være håbløst forældede?

Til det system skal de være meget gamle for ikke at hakke gevaldigt.
Quake 2 måske.

--
Gerner

Nu er det snart jul igen.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 19-01-05 18:33

> [...]

> Er der nogen, der har nogle gode forslag til et par gode netværksspil,
> som kan køre på ovenstående system, uden at være håbløst forældede?

BZFlag er et gratis FPS, hvor man drøner rundt i tanks og skyder løs på
hurtigt. Det er ret sjovt, men kan jo ikke rigtig måle sig med CS, UT
eller Q3 - i hvert fald ikke hvis man snakker grafik og lyd.

Tag et kig på:
http://www.bzflag.org/

Doom kan også spilles i netværk, men jeg ville nok opgradere grafikken
ved at bruge programmet Doom Legacy

Hvis det ikke skal være FPS hvad så med Warcraft, Diablo, Starcraft eller
Civilization 1 eller 2.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-01-05 21:21

"Ole Steiness" <olesteiness@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der har nogle gode forslag til et par gode netværksspil, som
> kan køre på ovenstående system, uden at være håbløst forældede?

Quake
Quake 2
Doom (er også nævnt i et andet indlæg)
Carmageddon
Command & Conquer - Gold, Tiberian Sun, Red Alert 1 + 2
(Patch til C&C Gold så der kan spilles over netværk under XP:
http://www.planetcnc.com/features/techtroopers/tibdawnOverTCP/)
Dune 2000
Warlords 3
Sorry! (sjov form for Ludo)

Måske har jeg ikke ligefrem valgt de nyeste titler, men jeg synes at alle
spillene har en god underholdningsværdi et multiplayer miljø.
Der findes mange andre spil, det er bare lige det med at komme i tanke om
dem

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 23:12

Laziter [9440] wrote:

> Der findes mange andre spil, det er bare lige det med at komme i
> tanke om dem

Diablo II LoD

Jesper G. Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-01-05 00:18

> Diablo II LoD

Ja da, hvorfor tænkte jeg ikke lige på det?
Det er jo også en klassiker over netværk..

Hmm, Heroes of Might & Magic burde vel egentligt også kunne køre på de 2
maskiner, dvs. jeg ved ikke med 4'eren, men 3'eren er da ikke så krævende.

Mvh
Benjamin

Fra : Ole Steiness

Dato : 20-01-05 02:05

Hej alle

og tak for de mange gode forslag - og den hurtige feedback!

Nu har jeg en fin liste og et overblik over, hvad der er værd i at investere
i, så det vil jeg gå videre med.

Så tak for det, og fortsat god spillelyst til jer alle!

Venligst, Ole Steiness

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 13:19

Laziter [9440] wrote:

> Ja da, hvorfor tænkte jeg ikke lige på det?
> Det er jo også en klassiker over netværk..

Den er faktisk på banen hver gang vi holder netparty (er selv på vej
gennem Nightmare).

Jesper G. Poulsen