Telmore... og UMTS..
Fra : Charbax

Dato : 21-05-01 05:38

1. jeg har lige fået en mobil telefon.. så skal til at have et eller andet
abonnement..

Er Telmore.dk fedt? 1,25 kroner/pr.minut ? (de laver reklamer i fjernsynet
hele tiden..) Findtes der nogle gode websites ligesom www.mint.dk er med
internet udbydere.. hvor jeg kan sammenligne de forskellige priser fra de
masser af forskellige mobil telefoni udbydere? altså sammenligne abonnement
priser og minut-priser..

2. Det var ikke meningen at jeg skulle have en mobil telefon.. jeg ville
vente med at skulle købe nogen indtil GPRS kom eller endda UMTS!! Men nu har
jeg lige fået en, så jeg bliver nød til at bruge den.. eller sælge den (er
der en markede i danmark for brugte mobil telefoner? Er det noget man kan få
gode penge for hvis det er en go telefon.. eller vil folk heller have
telefoner for 1 kroner som man får af udbyderne mod at skulle underskrive
kontrakt om dyrt abonnement i 24 måneder..? jeg har en brugt Siemens C25
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Standard/Frameset/0,1649,2_C25_0_1_1
75_0,FF.html)..

Er her nogen som har hørt om en UMTS konference i Nice for nyligt? Kunne man
forestille sig at kunne have fast-pris mobil telefoni en dag? f.eks. med
GPRS hvor man betaler per mb. overført.. kunne man ikke forestille sig at
man kunne med GPRS tale f.eks. for 8mb for 4 kroner.. og at det så svarede
til mange timers konversation?

Er Teledesic.com satellitterne en konkurrence til UMTS? (teledesic = Er her
nogen som ved om Japan er igang med at udbyde et eller andet UTMS-agtigt
system til japanerne? Virker det? er her nogen som ved hvor mange mb/s man
kunne komme til at overføre med UMTS?

Findtes der en go website hvor jeg kan læse de sidste nyheder og lære en
masse om trådløst internet og telefoni?

Tak for hjælpen!
Charbax

Fra : Tholo

Dato : 21-05-01 08:31

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> internet udbydere.. hvor jeg kan sammenligne de forskellige priser fra de
> masser af forskellige mobil telefoni udbydere? altså sammenligne

www.telmore.dk kan du sammenligne en del priser. De er vist de eneste der
vil give den service, har ikke set det andre steder....

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-05-01 10:49

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse

>abonnement
>
>På www.telmore.dk kan du sammenligne en del priser. De er vist de eneste der
>vil give den service, har ikke set det andre steder....

Telestyrelsen (www.tst.dk) har en sammenligning.

Peter

Fra : Charbax

Dato : 22-05-01 04:32

> På www.telmore.dk kan du sammenligne en del priser. De er vist de eneste
der
> vil give den service, har ikke set det andre steder....

tak for tippet! det så jeg ikke første gang!

Fra : Mark Beaumont

Dato : 21-05-01 10:50

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev
> Findtes der nogle gode websites ligesom www.mint.dk er med
> internet udbydere.. hvor jeg kan sammenligne de forskellige priser fra de
> masser af forskellige mobil telefoni udbydere?

http://www.teleprisguide.dk
http://www.telepriser.dk
http://www.vil.dk

Vh Mark