Er dette rat og pedalsæt ok ?
Fra : sharky

Dato : 19-01-05 14:44

Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)

Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet. Understøttes
det i alle nyere spil ?

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-01-05 14:47

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message news:cslo2f$an4$1@news.net.uni-c.dk...
> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)
>
> Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet. Understøttes det i alle nyere spil ?

Hvor har du set det henne og til hvad pris ?.
--
Hilsen Martin.

Fra : sharky

Dato : 19-01-05 16:07

> Hvor har du set det henne og til hvad pris ?.

Brugt og ved ikke endnu.

Ville du gerne have sådan et ? og hvorfor ?

Fra : Martin Vollert

Dato : 20-01-05 20:38

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> wrote in message news:cslsu0$clu$1@news.net.uni-c.dk...

> Brugt og ved ikke endnu.
>
> Ville du gerne have sådan et ?

Ja Måske

>og hvorfor ?

Fordi jeg har samme model bare uden Force feedback og har
haft det i mange år og er meget glad for det, jeg kan ikke genkende
Jespers kritik af det.
--
Hilsen Martin.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-01-05 23:00

Martin Vollert wrote:

> haft det i mange år og er meget glad for det, jeg kan ikke genkende
> Jespers kritik af det.

Du kan gribe om rattet et hvilkensomhelst sted og stadig have et
perfekt greb?

Hvis det er tilfældet, så har du en mærkelig ergonomi...

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-01-05 17:54

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message news:xn0dxhqwo749hli00g@dtext.news.tele.dk...

> Du kan gribe om rattet et hvilkensomhelst sted og stadig have et
> perfekt greb?

Nu kan rattet kun drejes lidt over 90 grader, så jeg kan ikke se hvorfor
jeg skal ændre håndstilling, men ellers

> Hvis det er tilfældet, så har du en mærkelig ergonomi...

Ellers er du måske en kende sart, hvor mange måder vil du da
skal bruge for at dreje et rat 90 grader ?.
Nu ved jeg ikke om der er forskel i vandringen på FF og non FF rat
men på non FF versionen kan rattet drejes ca 110-115 grader.
--
Hilsen Martin.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 15:04

sharky wrote:

> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)

Ja, men ergonomien i MS' rat lader noget tilbage at ønske, efter min
mening. Der er én håndstilling og for mange kanter.

> Understøttes det i alle nyere spil ?

Hvorfor skulle det ikke gøre det?

Jesper G. Poulsen

Fra : sharky

Dato : 19-01-05 16:08

> Ja, men ergonomien i MS' rat lader noget tilbage at ønske, efter min
> mening. Der er én håndstilling og for mange kanter.

hvad mener du med 1 håndstilling ? og kanter ?

> Hvorfor skulle det ikke gøre det?

Det er vel ikke altid at alting er kompatibelt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-01-05 17:07

sharky wrote:

> hvad mener du med 1 håndstilling ? og kanter ?

Har du prøvet at have det i hånden?

Du kan placere hænderne ét sted. Tager du fat andre steder er det
kantet.

> Det er vel ikke altid at alting er kompatibelt.

Jeg har ikke oplevet andet endnu. Jeg har ingen problemer med mus
(PS/2, USB), joystick (Game) og Rat (USB). Alt virker med alle
respektive spil.

Jesper G. Poulsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 19-01-05 21:40

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)
>
> Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet.
> Understøttes det i alle nyere spil ?

Det er et ganske udemærket rat og pedalsæt, men jeg kan ikke køre NFSU2 med
det. Der er rimelig lang vandring i rattet, og der skal man jo bruge fuldt
udslag ret tit. Det er ganske fint til Collin, godt nok kun 2003 den jeg
har, og er er kompatibelt med alle spil, ville jeg mene.
Udover det, er der et godt fæste på bordet. Det skal indstilles én gang, og
så er det bare at løsne et greb, så passer det til næste gang.

/Ole

Fra : sharky

Dato : 20-01-05 01:44

> Det er et ganske udemærket rat og pedalsæt, men jeg kan ikke køre NFSU2
> med det. Der er rimelig lang vandring i rattet, og der skal man jo bruge
> fuldt udslag ret tit.

Ok, hvilket rat kan anbefales til NFS U2 så ? og i det hele taget ? Er et
logitech til 3-500 kr. ok ?

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-01-05 07:59

sharky wrote:
> Microsoft SideWinder Force Feedback Wheel (USB)

> Det skal bruges til NFS U2 og Colin McRae 2005 og måske andet. Understøttes
> det i alle nyere spil ?

Det er et udemærket og solidt rat. Det er fint til CMR-spillene,
men som andre også skriver lider det det af kun at have én
ordentlig håndstilling. Der er Logitech altså bedre IMHO.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jasper Norman

Dato : 20-01-05 23:30

Har et Logitech Wingman formula force (med force feedback).

Mener at jeg gav omkring 5-600,- i A-Z (Bilka). Det kan sikkert fåes
billigere på edbpriser.dk.

Det er, efter min mening, et kanon rat til NFSU2. Det virker "lækkert" og
solidt. Jeg har hørt andre sige, at hvis man skal have rat / pedaler er det
Logitech man skal stile efter. Det er for dumt at spare 1-200,- og dermed få
et rat man alligevel ikke gider at spille med, eller hvor oplevelsen er
langt under middel.

Jeg er klar over at der findes rat / pedaler der er langt bedre end mit, men
da jeg tidligere har spillet med tastaturet, er der en verden til forskel...
Køb det!!! ,-)

....Jasper

Fra : sharky

Dato : 20-01-05 23:59

> Det er, efter min mening, et kanon rat til NFSU2. Det virker "lækkert" og
> solidt. Jeg har hørt andre sige, at hvis man skal have rat / pedaler er
> det Logitech man skal stile efter.

Ok, men dvs. i NFS U2 kan man godt dreje skarpt pludseligt med det rat ? og
stadig fungerer det fint i andre spil som måske Colin Mcrae ?

Det MS rat jeg tænkte på, har jeg set engang i funktion og kan godt huske at
det er svært at dreje skarpt.

Fra : N´far

Dato : 21-01-05 00:31

> Ok, men dvs. i NFS U2 kan man godt dreje skarpt pludseligt med det rat ?
og
> stadig fungerer det fint i andre spil som måske Colin Mcrae ?

Det er evt. lidt offtopic, men når du kalibrer dit ret i
start/kontolpanel/game controllers/properties/indstillinger/ calibrer......

....så behøves du jo ikke dreje _*helt*_ til venstre og højre.

Lidt "ticky", ja , men min erfaring er, at rattet bliver lidt mere følsom
ved at bare dreje fra " klokken 9.30 -14.30 ".

Det var det, mener jeg at huske, den gang jeg spillede NFSU (1. del)...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-01-05 01:07

sharky wrote:

> rat ? og stadig fungerer det fint i andre spil som måske Colin Mcrae ?

Jeg spiller CMR2.0 med et 'Logitech Wingman Formula Force GP'. Det
mener jeg også at Lars gør (vist ikke lige CMR2.0, men han spiller CMR
- det ved jeg)...

Jesper G. Poulsen