Problem med Baggrundsbillede kan i hjælpe.~
Fra : Michael

Dato : 19-01-05 08:57

hey alle sammen.. jeg er ved og lave en hjemmeside hvor jeg er
kommet i problemer med et billede jeg vil bruge..

baggrundsbilledet som jeg har gang i er inde i hjemmesiden.. men
billedet skal sættes ind fra højere side af hjemmesiden..

jeg har en højere, mellem og venstre tabel.. det er venstre tabel
som jeg vil have at baggrundsbilledet hentet fra højere side af
tabellen.. hvis i forstår hvad jeg vil med det. det er et billede
som der er faint i.. så det ser bedre ud..

det hele er lavet i Html..

jeg har ikke en hjemmeside jeg kan vise så jeg har forklarede det
så godt som mulig..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-05 12:02

Michael skrev:

> jeg har ikke en hjemmeside jeg kan vise så jeg har forklarede det
> så godt som mulig..

Det er desværre ikke nok. Hvis du ikke har noget hjemmesideplads hos din
udbyder, kan du få noget gratis hos fx www.frac.dk

Det er meget svært at vurdere dit spørgsmål uden at kunne se siden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : René Poulsen

Dato : 19-01-05 21:33

Michael wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> tabellen.. hvis i forstår hvad jeg vil med det. det er et billede
> som der er faint i.. så det ser bedre ud..

Hmmm... som jeg forstår det ser din tabel (ca) ud som følger. Og
derfor tror jeg du kan gøre det sådan her:

100% 0%;">
Venstre
Midt
Højre

Hvis jeg ikke tager helt fejl skulle de 100% gerne placere
baggrundsbilledet så lang til højre som muligt og de 0% placerer den
helt i top. Hvis du f.eks. først vil have billedet til at starte et
vist antal px. eller % nede på siden kan du angive det istedet for
de 0%...

// René

Fra : Michael

Dato : 20-01-05 08:47

René Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> helt i top. Hvis du f.eks. først vil have billedet til at starte et
> vist antal px. eller % nede på siden kan du angive det istedet for

ved ik har prøvet em masse med dette.. men virker ikke.. jeg tænkte på
om jeg kunne maile den til jer.. eller noget.. så i kan se det...

hmm er der ikke noget med at man kan centre et baggrundsbillede hvis
man kan det bur man jo også kunne få billedet hentet ind på siden fra
et andet hjørne det er placeringen af billedet jeg vil have lavet om
på..

hvis vi ser det sådan her.. når man åbner en side med BG billede på
hentes billedet ind fra venstre side af hjemmesiden.. det er bare det
jeg vil have lavet om på.. så placeringen ikke er i venstre men i
højere..

hvis der er kan jeg sende det via mail.. :D

ellers mange tak for hjælpen

Fra : René Poulsen

Dato : 20-01-05 12:29

Michael wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> hvis der er kan jeg sende det via mail.. :D
>
> ellers mange tak for hjælpen

Ok! Jeg du kan sende det til mail@NO_WAYrenepoulsen.dk <-- "NO_WAY" skal
selvfølgelig fjernes :)

// René

Fra : Michael

Dato : 02-02-05 13:39

René Poulsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

jeg har sendt til dig.. du har ikke svarede så jeg ved ikke om mailen er
kommet til dig.. den ligger i sendte e-mails såå du skulle gerne have fået
den

Fra : Michael

Dato : 02-02-05 13:40