Mærkeligt overflowproblem
Fra : NumZie

Dato : 18-01-05 17:54

Jeg har en side, som laver nogle mærkelige ting.

Den virker fint i Opera og Firefox, hvor den loader som den skal hver gang.
Men i IE gør den noget mærkeligt første gang den loades. Refresher man er
der ingen problemer.

Det er noget style=overflow der gør problemet - men jeg kan ikke lure
hvorfor og hvorfor kun første gang...

Siden ses her : http://www.kennethbon.dk/numzie/logoer.php

Koden er her (lettere forkortet):

class="hovedcelle">
- bem&aelig;rk venligst at jeg ikke har ret meget tid til
at lave logoer mere, s&aring; hvis du beder om at f&aring;
lavet
et, s&aring; bliv ikke skuffet hvis du f&aring;r et 'nej' -
det
er ikke fordi jeg er sur p&aring; dig :)</p>
cellspacing="0">
-- her kommer så en tabel med en masse logoer ---

Håber nogen kan hjælpe - jeg kan sq ikke lige se, hvorfor IE skal bøvle
sådan første gang man loader siden...

/Kenneth

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-05 22:42

NumZie skrev:

> Det er noget style=overflow der gør problemet - men jeg kan
> ikke lure hvorfor og hvorfor kun første gang...

Prøv at starte med at validere siden.

> auto;">

Du skal fx have enheder på tallene herover.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : NumZie

Dato : 19-01-05 19:26

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Prøv at starte med at validere siden.

> Du skal fx have enheder på tallene herover.

Ja - nu har jeg prøvet at rette ifølge valideringen - jeg får 'kun' ALT-fejl
(pga manglende ALT på billederne) - og det mener jeg ikke bør kunne give den
omtalte fejl.

Nu er fejlen så lettere ændret - første gang man besøger
http://www.kennethbon.dk/numzie/logoer.php er der intet - men ved F5 bliver
den mærkelig.... jeg er sq helt stået af... har brugt overflow før uden
problemer :(

/Kenneth

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-05 22:28

NumZie skrev:

> Ja - nu har jeg prøvet at rette ifølge valideringen - jeg får 'kun' ALT-fejl
> (pga manglende ALT på billederne)

- hvorfor ikke også rette dem? Du har ret i at de manglende
alt-parametre ikke vil forstyrre visningen, men når man nu er i gang med
at validere, kan man da lige så godt tage det hele med.

> Nu er fejlen så lettere ændret - første gang man besøger
> http://www.kennethbon.dk/numzie/logoer.php er der intet - men ved F5 bliver
> den mærkelig....

Ikke her - der er fejlen som før: første visning i IE er forkert (siden
er for høj), ved reload vises siden normalt.

Jeg tror det er tabellen inden i din div der driller IE. Jeg har prøvet
at lave et eksempel hvor tabellen er ændret til en række p-elementer. Du
bruger alligevel ikke rigtig tabellen til andet end centrering (jo - et
par steder har du to billeder i en række, men det kan også klares uden
tabeller).

Prøv at se om eksemplet her ikke kan bruges:
<http://www.gyros.dk/usenet/temp/numzie.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : NumZie

Dato : 19-01-05 22:42

> - hvorfor ikke også rette dem? Du har ret i at de manglende
> alt-parametre ikke vil forstyrre visningen, men når man nu er i gang med
> at validere, kan man da lige så godt tage det hele med.

Dovenskab - siden er ikke så aktiv mere - men fejlen irriterede mig - for
hvis den er der nu - vil den også kunne opstå en anden gang, når jeg prøver
det samme :)

> Ikke her - der er fejlen som før: første visning i IE er forkert (siden
> er for høj), ved reload vises siden normalt.

Suspekt som den kan optræde så forskelligt den fejl.

> [...]
> tabeller).
>
> Prøv at se om eksemplet her ikke kan bruges:

Ser godt ud! Det må være løsningen, når jeg næste gang støder på samme
problem. Hvorfor tabellen lige giver problemer i IE ved jeg så ikke, men du
skal have mange tak for svaret :)

/Kenneth