Skærme
Fijala 3554
USB på TFT skærm ???
Fra : Neuhafen

Dato : 18-01-05 11:27

Nu har jeg på flere forskellige modeller set at der er USB porte på
skærmene...

Er der nogen speciel grund til dette ?

På Dell's 1905FP skriver de, at ud af de 4 tilgængelige porte er kun én
upstream...

Hvad skal de bruges til ???

Neuhafen

Fra : Holst

Dato : 18-01-05 11:40

Neuhafen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen speciel grund til dette ?
>
> På Dell's 1905FP skriver de, at ud af de 4 tilgængelige porte er kun én

Jeg tror, at idéen er, at man fra computer til skærmen trækker to kabler
(1 skærmkabel og 1 USB-kabel).

I skærmen kan man så tilslutte nogle USB-enheder, f.eks. mus og
tastatur, fremfor også at tilslutte dem til computeren. Skærmen fungerer
derfor blot som en USB-hub (hedder det vist).

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-01-05 17:19

Det er som Holst også tror.

Du kan tilslutte din skærms indbyggede USB-hub til din pc. Så kan man i
mange tilfælde slippe for at rode efter USB-stikket under skrivebordet bagpå
pc'en. Det er jo meget rart.

Der er dog også en anden væsentlig detalje. Skærmen vil som oftest også være
stømforsyner til de USB-enheder du tilslutter der. Så der er ingen fare for
for meget strømtræk på bundkortet. Mange løse USB-hubs leveres også med
ekstern strømforsyning, som kun bruges hvis man er bange for strømtrækket.

Så kan der vist ikke siges mere om det. Hvis du føler et behov for det så
køb en skærm med USB-hub, hvis ikke er det ikke en detalje du skal lægge
vægt på.

/Peter