file() - jeg skal kun bruge 1 linie
Fra : Christian

Dato : 18-01-05 09:07

Jeg bruger
file(http://www.example.com)
til at hente information fra en URL. Da jeg laver ca. 4000 kald
hver dag bliver det til meget trafik.
Jeg har egentlig kun brug for en enkelt linie i htmlkoden fx
linie 458.

Kan jeg på en eller anden måde nøjes med kun at hente den linie
jeg har brug for og dermed reducere min trafik til webserveren.

Evt. ville det være smart hvis man kunne definerer at man gerne
ville hente linie 458 til 470.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 18-01-05 10:37

On 2005-01-18, Christian <chh@discoworld.dk> wrote:
> [...]
>
> Kan jeg på en eller anden måde nøjes med kun at hente den linie
> jeg har brug for og dermed reducere min trafik til webserveren.

Nej, det kan du ikke. Det eneste du kan gøre, er at bede dem du henter
fra stille en side/fil til rådighed, der kun indeholder, de data du
skal bruge. Alternativt kan du muligvis cache informationen?

- Jacob Atzen

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-01-05 11:42

Christian formulated on tirsdag :
> [...]
> jeg har brug for og dermed reducere min trafik til webserveren.
>
> Evt. ville det være smart hvis man kunne definerer at man gerne

Kan du ikke bruge fopen() i kombination med fread()
Så kan du sætte en max. firstørrelse på det du henter. Det hjælper ikke
med de første 470 linier, men hvis dokumentet er 4000 linier langt,
sparer du de sidste mange linier.

--
Benny

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 11:51

Christian wrote:
> [...]
> linie 458.

> Evt. ville det være smart hvis man kunne definerer at man gerne

Det kan du ikke direkte. Men du kan gøre det byte-mæssig:
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html#sec14.35.2

Måske skulle du begrænse antallet af kald? Evt lave noget caching? Lave
en head på url'en (istedet for get) og se om filen er ændret siden dit
sidste tjek.. Og hvis den har, så hente det (eller en del af det).

Måske skrive til ham du "stjæler" data fra og høre ad, om i kan lave en
bedre løsning.