Skærme
Fijala 3554
ViewSonic / Dell
Fra : Peter Larsen

Dato : 18-01-05 00:27

Hej gruppe

Er der en der kan sige noget om kvaliteten på:
ViewSonic VP201b
vs
Dell 2001FP

Jeg mener at have læst at skærmene i virkeligheden bruger samme TFT-panel
(LG/Philips), men selv vist det er rigtigt kan der jo godt være forskel.

På forhån tak

Peter

Fra : Hans

Dato : 18-01-05 00:58

Peter Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg mener at have læst at skærmene i virkeligheden bruger samme
> TFT-panel (LG/Philips), men selv vist det er rigtigt kan der jo godt

Det er stort set samme skærm, blot med lidt kosmetiske/mekaniske forskelle,
og hvis du ikke har noget pricipielt imod at handle med Dell, er der faktisk
1000 kr. at spare ved at købe FP2001.

FP2001 har 2 af de 4 USB porte placeret på siden af panelet, hvor alle 4
porte på VP201b sidder samlet bagpå og dermed noget mere utilgængelige. Jeg
mener også at VP201b ikke har nogen PIP funktion. Jeg har selv en FP2001 og
er ovenud tilfreds, og vil endda sige at jeg bedre kan lide Dells runde fod,
men det er naturligvis en smagssag.

Hans

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-01-05 01:15

Takker Hans,

Det med foden er ligemeget, den skal aligevel klynges op med en væg-arm.
Når du nu har en, kan du så sige hvor bred kanten er (på ViewSonic VP201b er
den 18 mm). Grunden til det spørgsmål er at jeg skal bruge to af dem og så
er det ikke godt med en alt for bred kant.

Min kone har en ViewSonic VP201b og den står ganske godt og har ingen fejl.
Men jo der er en tusse at hente, i mit tilfælde endda to, og der er vel
ingen af os der har løst til at betale mere for samme vare.

Jeg har aldrig selv handlet med Dell, men er bestemt betænkelig ved det, man
hører jo så mange dårlige historier.
Blandt anden kender jeg et firma som fik leveret nogle Dell-servere som alle
brød ned med fejl. Trods at der var fuld service, kunne Dell ikke få dem i
live, så efter noget tovtrækkeri blev aftalen at Dell tog dem tilbage. Så
købte firmaet nogle ordentlige servere og de fungerede uden problemer.

/Peter

Fra : Anders Lund

Dato : 18-01-05 07:03

Peter Larsen wrote:

> Jeg har aldrig selv handlet med Dell, men er bestemt betænkelig ved det, man
> hører jo så mange dårlige historier.

Jeg har ikke handlet med Dell, men det er jo også mest de dårlige
historier man hører om... for hver dårlig historie er der måske 500 gode. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Holst

Dato : 18-01-05 10:07

Anders Lund wrote:

> Jeg har ikke handlet med Dell, men det er jo også mest de dårlige
> historier man hører om... for hver dårlig historie er der måske 500 gode. :)

Det er nemlig lige præcis det.

Jeg købte selv en bærbar med diverse tilbehør hos Dell for et års tid
siden, og jeg er indtil videre kun tilfreds. Ligeledes kender jeg en del
andre, der også har købt hos Dell og heller ikke haft nogen problemer
med udstyret.

Fra : Hans

Dato : 19-01-05 02:42

Peter Larsen wrote:
> [...]
> ViewSonic VP201b er den 18 mm). Grunden til det spørgsmål er at jeg
> skal bruge to af dem og så er det ikke godt med en alt for bred kant.

Kanten på siden af FP2001 måler også de 18 mm.

> Min kone har en ViewSonic VP201b og den står ganske godt og har ingen
> fejl. Men jo der er en tusse at hente, i mit tilfælde endda to, og
> der er vel ingen af os der har løst til at betale mere for samme vare.

Når produkterne er så ens vil det næsten være fjollet ikke at udnytte
tilbudet sålænge den kan fås.

> [...]
> ikke få dem i live, så efter noget tovtrækkeri blev aftalen at Dell
> tog dem tilbage. Så købte firmaet nogle ordentlige servere og de

Historier kan man ikke rigtig bruge til noget, når den egentlige årsag er
ukendt. Jeg er jævnligt på opgave mange steder, hvor der står Dellservere i
lange baner og knurrer fornøjeligt 24/7, og har i øvrigt gjort det i flere
år, så en enkelt svipser i ny og næ tæller nok ikke så tungt i det endelige
regnestykke. De erfaringer med fejl i servermiljøet jeg har oplevet, har
alle været fejl i programmer eller i det perifere udstyr, og derfor ikke
relateret til hardwaren i serverne.

Det eneste jeg har imod Dell er, at de er for store, og set med den
almindelige forbrugers øjne er de dræbende langsomme til at ordrebehandle og
levere varen, men det er desværre ikke noget nyt når vi taler om de store
firmaer.

Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-01-05 17:56

Peter Larsen skrev:

> Jeg mener at have læst at skærmene i virkeligheden bruger
> samme TFT-panel (LG/Philips), men selv vist det er rigtigt kan
> der jo godt være forskel.

De bruger samme panel ja, men vær opmærksom på, at der er to
udgaver af VP201s/b. Der er en ældre udgave med et 25 ms. panel,
som er identisk med det panel Dell 2000FP har, og så er der et
16 ms. panel, som er identisk med det der sidder i Dell 2001FP.

Læs evt.:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns94D7D0F4EF6E3flemmingfjerndettejo@212.242.40.196

--
Hilsen