Skjule link
Fra : Martin K. Andersen

Dato : 17-01-05 22:06

Hej.
Hvordan skjuler jeg det link mine pdf filer ligger på? når jeg trykker på
åbner de som de skal, men jeg kan se på hvilken adresse de ligger. Kan man
ikke fjerne det?

Mvh
Martin Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-05 22:23

Martin K. Andersen skrev:

>Hvordan skjuler jeg det link mine pdf filer ligger på?

Når du stiller spørgsmålet i flere grupper så bør du x-poste og
sætte fut til den mest relevante gruppe.
Når du vil stille spørgsmålet i flere grupper, så gør du det ved
at skrive nyhedsgruppenavnene i tilfeltet adskilt med et komma og
sætte opfølgning til den mest relevante.
Men som regel er der ikke grund til at poste spørgsmål i flere
grupper, er der nogen, der kan svare, så skal du nok få svar.
Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-05 23:19

Martin K. Andersen wrote:
> Hej.
> Hvordan skjuler jeg det link mine pdf filer ligger på? når jeg
> trykker på åbner de som de skal, men jeg kan se på hvilken adresse de
> ligger. Kan man ikke fjerne det?

Hvorfor skal det være en hemmelighed, hvor et link fører hen? Når jeg ser et
sådant link, hvor man ikke kan se adressen i statusbaren, klikker jeg
konsekvent ikke på linket.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Martin K. Andersen

Dato : 18-01-05 09:51

> Hvorfor skal det være en hemmelighed, hvor et link fører hen? Når jeg ser
> et
> sådant link, hvor man ikke kan se adressen i statusbaren, klikker jeg
> konsekvent ikke på linket.

Det er nu heller ikke fordi det skal være en hemmelighed, men da pdf
filerne ligger på et andet domæne, synes jeg det ser lidt dumt ud. Mest
derfor.

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-01-05 10:55

Martin K. Andersen pretended :

> Det er nu heller ikke fordi det skal være en hemmelighed, men da pdf
> filerne ligger på et andet domæne, synes jeg det ser lidt dumt ud. Mest
> derfor.

Du kan evt. lave det med javascript eller serverside (f.eks. php), men
det er der da ingen grund til.

--
Benny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-05 14:08

Martin K. Andersen wrote:

> Det er nu heller ikke fordi det skal være en hemmelighed, men da pdf
> filerne ligger på et andet domæne,

Og?

> synes jeg det ser lidt dumt ud.

Hvorfor ser det dumt ud?

Jeg linker da også til filer, der ikke ligger på samme domæne som den side,
linket er skrevet på. For min private hjemmesides vedkommende fordi
pågældende webhotel ikke tillader download, så filerne *skal* ligge et andet
sted. Men enhver kan da se, hvor de ligger.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-05 14:32

Martin K. Andersen <mk@fjerndette.pokerface.dk> skrev:

> da pdf filerne ligger på et andet domæne, synes jeg det ser
> lidt dumt ud.

Når brugeren klikker på linket, kan man alligevel se det andet
domæne i adresselinien, og så er det jo spildt arbejde at
skjule det i statuslinien.

Lad være med at pille ved brugernes statuslinie - de hader det!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 20-01-05 21:19

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message
> Martin K. Andersen <mk@fjerndette.pokerface.dk> skrev:
>

> Lad være med at pille ved brugernes statuslinie - de hader det!

> [...]

Kan ikke være mere enig!
Jeg eri hvert fald en af dem der hader det...
Det er for nybegyndere at "lege" med den slags...

Jeg har nu levet af at designe og opbygge websites i 5 år og ikke et af mine
sites benytter sig af den slags eller at skjule stien til evt. links.

Thrane
http://www.tomtom-user.dk
thrane at tomtom-user dot dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 20-01-05 22:31

Thrane skrev:

> Thrane
> http://www.tomtom-user.dk
> thrane at tomtom-user dot dk

En lille sidenote og et lille spm til dig personligt! Er der nogen
specifik grund til at du bruger en htmlstandard fra 1995-6 til
tomtom-user.dk? Det er ikke en anklage eller noget, men jeg er da lidt
interesseret i at finde ud af hvad der får folk til at bruge den slags
"forældede" standarder. (et skræmmeeksempel er www.scannet.dk 's lille
CMS der kategorisk nægter at lave andet end frames og html3.2 kode!)

Claus

Fra : Martin K. Andersen

Dato : 19-01-05 09:44

Tak for hjælpen. Jeg lader dem ligge synlige som de er nu.. det er vidst
bedst :D

Mvh
Martin Andersen