MSI BToes problemer
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 17-01-05 18:34

Jeg har problemer med at få min MSI BToes dongle til at fungere ordentlig
(skal bruges til min Nokia 6230).
Kører med WinXP SP2.
Jeg har læst her, at man skal omdøbe bth.inf, når man kører med SP2, men det
vil stadigvæk ikke fungere.

http://support.microsoft.com/?kbid=840635

Her er min fremgangsmåde:

1. Omdøber bth.inf til bth.bak.
2. Installerer MSIs software. Sætter donglen i USB-porten, når den spørger
efter den.
3. Efter endt installation genstarter jeg computeren.
4. Donglen bliver nu fundet som "USB Device", og her ender historien så.

Jeg kan ikke opdatere driveren eller foretage mig andet...
Jeg har et rødt/blåt ikon i sysetem tray, og når jeg højreklikker på det,
står der, at der ikke er et bluetooth device tilsluttet...

- - - - - -

Her er, hvad der sker, hvis jeg ikke omdøber bth.inf:

1. Sætter donglen i USB-porten, hvorefter diverse drivere installeres.
2. Installerer MSIs eget software.
5. Har nu et hvidt/blåt ikon og et rødt/blåt ikon i system tray.
6. Kan godt se, hvilken COM-port som er den indgående, men der kan ikke
skabes kontakt mellem PuppetMaster og N6230. Jeg kan dog godt sende filer
mellem telefon og computer.

- - - - - -

Hvad gør jeg galt?

Fra : Anders

Dato : 18-01-05 16:21

Prøv at afinstallere hele programmet, husk at få evt. filer med som ikke
fjerne automatisk.

Mvh
Anders

Fra : Lars Andersen

Dato : 19-01-05 19:38

Jeg var i samme situation som dig i går, men løste det på følgende måde:
* Fjern Btoes fra USB porten
* Fjern bluetooth devices i "Enhedshåndtering"
* Afinstaller PC Suite
* Download og udpak
http://us-download.msi.com.tw/support/dvr_exe/cmu_dvr/btdongle_winxp_sp2.zip
* Sæt Btoes i igen
* Følg denne vejledningen
http://download.msi.com.tw/support/guide_exe/WinXP_SP2_BT_installation.pdf
Min virkede efter ovenstående manøvre.

mvh Lars

Fra : Arne Keller

Dato : 19-01-05 20:18

Mads Jakobsen wrote:
> Jeg har problemer med at få min MSI BToes dongle til at fungere ordentlig
> (skal bruges til min Nokia 6230).

Jeg har haft flere problemer med min.
Hver gang er det dog lykkedes at få tingene til at fungere efter flere
forsøg.

> Kører med WinXP SP2.

Jeg fik aldrig den sidste opdatering af min firmware til at fungere.

Efter mange forsøg smed jeg dimsen væk og købte noget mere velfungerende.
Det par hundrede kroner var givet godt ud.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-02-05 20:59

> Jeg har haft flere problemer med min.
> Hver gang er det dog lykkedes at få tingene til at fungere efter flere
> forsøg.

Min kører såmænd fint nok med SP2, men efter installation af SP2 kan jeg
ikke længere bruge mit jabra headset, da denne service tilsyneladende ikke
understøttes af SP2.

Har også prøvet tricket fra windows support, men det hjalp ikke en fis!

Har dog en kammerat der godt kan bruge nøjagtigt samme headset med nøjagtig
samme dongle, så det MÅ sgu kunne lade sig gøre! Men der er vist noget med
at hvis BToes softwaren er installeret INDEN SP2, så beholder windows denne
software. Installerer man EFTER SP2, så tvinger windows sig selv til at
bruge den medfølgende software fra SP2.

Fra : Anders

Dato : 01-02-05 23:19

Bruger ikke MSI, men AllNet's BT dongle, nem at installere og virker
perfekt. Bruger en SE T68i.

/Anders

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-02-05 23:49

"Anders" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> Bruger ikke MSI, men AllNet's BT dongle, nem at installere og virker
> perfekt. Bruger en SE T68i.

Også med Headset servicen (som jeg brugte til skype og messenger)??? Jeg kan
nemlig også sagtens koble sammen med min t630, men det er med headsettet det
går galt. Lige så snart jeg afinstallerer SP2 er alt i orden igen........

\Michael

Fra : JMo.

Dato : 02-02-05 23:59

Michael Jensen wrote:

> Min kører såmænd fint nok med SP2, men efter installation af SP2 kan
> jeg ikke længere bruge mit jabra headset, da denne service
> tilsyneladende ikke understøttes af SP2.

Du skal skifte driver fra WinXP-SP2's egen, til Widcomms BTW, da den
indbyggede driver ikke understøtter headset-profil.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;840635

Fra : Michael Jensen

Dato : 03-02-05 23:26

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote in message

> Du skal skifte driver fra WinXP-SP2's egen, til Widcomms BTW, da den
> indbyggede driver ikke understøtter headset-profil.
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;840635

Hmm, Widcomms BTW?? Hvad er det?? Jeg HAR allerede prøvet ovenstående
workaround med at omdøbe filen, eller tvinge den til at tage nyeste driver
fra enhedshåndteringen, men det virker desværre bare stadig ikke......

Med venlig hilsen

\Michael

Fra : JMo.

Dato : 04-02-05 00:47

Michael Jensen wrote:

> Hmm, Widcomms BTW?? Hvad er det??

Den mest brugte 3.parts driver til Bluetooth-enheder.