langsom Finder -- hjælp!!!
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 16-01-05 20:06

Hej

Min "Finder" er gået hen og blevet (meget) langsom. Dvs. når jeg logger
ind kommer der først det lille farvede hjul; herefter kommer ikonerne i
øverste højre hjørne (brugernavn, tid, batteritid osv.), men den hvide
bjælke kommer ikke. Herefter går der ca. 2 minutter! før det farvede
hjul forsvinder og Finder er klar.

Hvad er der galt og hvordan retter jeg det?

Jeg kan yderligere fortælle at Mail også er ekstremt langsom til både at
starte og afslutte, mens programmer som Safari og iTunes kører uden
problemer.
Jeg kører nyeste version af OS X på en iBook G4. Harddisken på ca. 60 GB
er under halvt fyldt. Jeg har repareret disktilladelser.

Problemet findes tilsyneladende på begge de konti jeg har på min
computer, hvoraf den ene stort set aldrig bliver brugt.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 16-01-05 20:17

In article <thomas_bendsen-50CFA9.20061816012005@nntp05.dk.telia.net>,
Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Problemet findes tilsyneladende på begge de konti jeg har på min
> computer, hvoraf den ene stort set aldrig bliver brugt.

Problemet forsvandt nu hvor det lykkedes mig at genetablere min
internetadgang.

Det her virker altså som en Windowshistorie (gys).

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 16-01-05 20:32

Hvad **** snakker du om? Dette er en java nyhedsgruppe!!
Tag lige og få rettet din mac-news-reader væk fra det der hovedkulds
crossposting.

mvh
Peter

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 16-01-05 20:57

In article <cseffl$16aq$1@news.cybercity.dk>,
Peter Kjellerup Rasmussen <pkr@daimi.au.ak> wrote:

> Hvad **** snakker du om? Dette er en java nyhedsgruppe!!
> Tag lige og få rettet din mac-news-reader væk fra det der hovedkulds
> [...]

UPS. tusind gange undskyld.

Jeg læser to nyhedsgrupper, og så kan jeg alligevel ikke finde rundt i
dem.

--
MVH
Thomas Bendsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-05 20:56

Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote:

> Problemet forsvandt nu hvor det lykkedes mig at genetablere min
> internetadgang.
>
> Det her virker altså som en Windowshistorie (gys).

det er det ikke, du har haft et routing og/eller DNS problem, det kan en
del OSX programmer ikke lide.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 17-01-05 21:21

Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> writes:

> Problemet forsvandt nu hvor det lykkedes mig at genetablere min
> internetadgang.
>
> Det her virker altså som en Windowshistorie (gys).

Det virker nu mere som der var gået mudder i din DNS opsætning...

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH