Skærme
Fijala 3554
Sony eller Dell
Fra : Carsten

Dato : 16-01-05 16:23

Hej

Jeg skal havde ny skærm valget står mellem en 19" sony SDM-HS94PS og en 20"
DELL 2001FP
Da prisen næsten er ens er jeg itvivl hvilken der er bedst den 19" er stor
nok 1280 X 1024 på den anden side kunde 1600 X 1200 være rart den skal
bruges til Cad/Cam og lidt spil

Mvh

Carsten

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-01-05 16:57

"Carsten" <c.g.l@goddagnet-fjern-.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da prisen næsten er ens er jeg itvivl hvilken der er bedst den 19" er stor
> nok 1280 X 1024 på den anden side kunde 1600 X 1200 være rart den skal

Jeg har Sony´en og bruger den også lidt Cad/Cam og den rigeligt stor nok til
det
og den er rigtig god til spil, jeg ved ikke hvem der laver skærme til Dell.
Men med Sony for du en kvalitets skærm for alle kr.

Kurt

Fra : Hans

Dato : 17-01-05 04:08

Carsten wrote:
> [...]
> stor nok 1280 X 1024 på den anden side kunde 1600 X 1200 være rart
> den skal bruges til Cad/Cam og lidt spil

Jeg ville helt klart vælge Dell skærmen. Der er et ret stort spring i
opløsning op til 1600x1200, og den ekstra plads er ganske rar i mange
situationer. Sony'en har også en meget bred kant rundt om skærmen som gør at
den faktisk fylder mere end Dell's 20,1".

Sony har lavet nogle fremragende CRT skærme gennem tiderne, men IMHO er
deres TFT-skærme ikke specielt gode til prisen, men sådan er vi jo så
forskellige i valget af vores foretrukne fabrikater.

Hans