Frames med iframes og dropdownmenu problem~
Fra : LinaK

Dato : 16-01-05 12:27

Jeg har en side i frames - en siderborderframe og en main.
En af de sider der loades i main er en side med *dagbog* i en iframe.
Min ide var at jeg ville have hvert års måneder i en dropdownmenu, så
det ikke fylder så meget med måneder over det hele.

Koden jeg har brugt er den her:

<form>
<select
onChange="top.frames['dagbog'].location=this.options[this.selectedIndex].value;">
<option value="/2005/januar.html">Januar</option>
</select>
</form>

Virker fint når jeg loader selve siden alene.. meeeeen.. når jeg
loader den via mit frameset, så siden kommer i main framen, så vil
dagbogssiderne ikke loade i iframen.

Nogen ideer?

Har osse prøvet med nogle javascript dropdownmenuer, med samme
resultat. Virker fint i siden alene, men ikke når den loades i mit
frameset.

Lina

Fra : Martin Ploug

Dato : 16-01-05 12:47

Har du et link til siden, så vi kan se, hvad du mener?

- Martin

Fra : LinaK

Dato : 16-01-05 12:55

Har lige pillet den ned og lavet *alm* link til min iframe i stedet..
var ik lige kvik nok til at spørge først.. ændre bagefter

Skal bikse en *reserve* sammen senere idag med link til... har bare
lige en masse bure der skal muges i først.

Lina

Fra : LinaK

Dato : 17-01-05 10:48

Okay.. her er links til *reserven* med problemet:

http://heavymetalpiggies.com/iframeproblem/index.html

Og her er siden alene hvor der ikke er noget problem med at loade
undersiderne i min iframe:

http://heavymetalpiggies.com/iframeproblem/dagbogen.html

Jeg ville blive glad hvis et eller flere intelligente hoveder kan løse
mit problem, eller fortælle hvorfor det ikke kan lade sig gøre.

Lina

On Sun, 16 Jan 2005 12:27:28 +0100, LinaK

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 11:46

LinaK skrev:

> Okay.. her er links til *reserven* med problemet:
>
> http://heavymetalpiggies.com/iframeproblem/index.html

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du
bundciterer.

Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : LinaK

Dato : 17-01-05 12:12

On Mon, 17 Jan 2005 11:46:28 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du
>bundciterer.
>
>Læs gerne min signatur.

Jeg *svarer* ikke nogen... jeg fulgte en opfordring på at poste et
link så mit problem kunne ses, derfor valgte jeg at *svare* mig selv.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-01-05 13:53

LinaK skrev:

> Jeg *svarer* ikke nogen... jeg fulgte en opfordring på at poste et
> link så mit problem kunne ses, derfor valgte jeg at *svare* mig selv.

Pointen er at man ikke kan se hvad din tekst relaterer til, når du
bundciterer. Hvis du fulgte en opfordring, så ville det være oplagt at
placere dit indlæg som en kommentar til denne opfordring.

Hvis du gør det nemt for andre at hjælpe dig, er der større chance for
at du også får den hjælp du efterspørger.

--
Jens Gyldenkærne Clausen