Asrock K7VT4A+ - do not use 3.3v AGP
Fra : Peter Holm

Dato : 16-01-05 10:22

hejsa
på mit nyindkøbte Asrock K7VT4A+ står der på AGP-slottet, at jeg ikke på
bruge 3.3v AGP kort.
Hvordan ved jeg om mit Asus V7100 Pro kan må bruges?
http://usa.asus.com/prog/spec.asp?langs=09&m=V7100%20Pro

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Peter Holm

Dato : 16-01-05 11:09

Peter Holm wrote:
> [...]
> på bruge 3.3v AGP kort.
> Hvordan ved jeg om mit Asus V7100 Pro kan må bruges?

correction...

det er et Asus V7100 T jeg har:
http://www.dansdata.com/v7100.htm
Dog er mit kort uden tv-out.
Det tætteste jeg kan komme kortet på Asus' side er dette:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V7100%20Magic&langs=01

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 16-01-05 11:14

> Det tætteste jeg kan komme kortet på Asus' side er dette:
> http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V7100%20Magic&langs=01

her er manualen vist:
http://www.asuscom.de/pub/ASUS/vga/agp/v7100/v7100-101.pdf
Men jeg synes ikke der står noget om Volt nogen steder.

Mvh
Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 11:45

Peter Holm wrote:

> på mit nyindkøbte Asrock K7VT4A+ står der på AGP-slottet, at jeg ikke
> på bruge 3.3v AGP kort.
> Hvordan ved jeg om mit Asus V7100 Pro kan må bruges?

http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Holm

Dato : 16-01-05 11:58

Jesper G. Poulsen wrote:

> http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html

og når Asus skriver at mit kort kører Full AGP 4X/2X with Fast Writes, så
kan jeg udlede, at kortet enten kører 1.5v eller 0.8v
jænnfør dit link som udsiger 'a 4x device can be 1.5v or 0.8v' ?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-01-05 13:31

Peter Holm wrote:

> og når Asus skriver at mit kort kører Full AGP 4X/2X with Fast
> Writes, så kan jeg udlede, at kortet enten kører 1.5v eller 0.8v
> jænnfør dit link som udsiger 'a 4x device can be 1.5v or 0.8v' ?

Ja og dermed er kriterierne opfyldt

Dit kort synes også at passe til Universal AGP, så det kan i
virkeligheden klare både 3.3V og 1.5V. Det er her dit bundkort der
bestemmer, så hele herligheden bliver enig om 1.5V

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Holm

Dato : 16-01-05 13:40

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja og dermed er kriterierne opfyldt
>
> Dit kort synes også at passe til Universal AGP, så det kan i
> virkeligheden klare både 3.3V og 1.5V. Det er her dit bundkort der
> bestemmer, så hele herligheden bliver enig om 1.5V

super! Tak.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-05 14:08

AGP 3.3v kortene forsvandt efter GeForce 256DDR agp4x. Alle grafikkort
herefter fra nVidia er AGP 1.5v kort, dvs fra GeForce 2MX og op til
GF6800Ultra.
-Niels-