Skærme
Fijala 3554
Er DVI ikke at foretrække ?
Fra : sharky

Dato : 16-01-05 00:56

Jeg overvejer forskellige 17" fladskærme. Nogle har DVI, andre ikke, men er
DVI ikke at foretrække ? Står det ikke mere skarpt, og især hvis man går ned
i opløsning. Det gør jeg måske kun i spil, ellers kører jeg 1280x1024 i
windows.

På forhånd tak.

Fra : sharky

Dato : 16-01-05 02:07

Hvilken af disse er at foretrække ?

LG L1730B eller Samsung 710N (brugt, så pixel garantien gælder nok ikke.
Købt i 2004)

Fra : Zulu

Dato : 18-01-05 14:53

sharky wrote:
> Hvilken af disse er at foretrække ?
>
> LG L1730B eller Samsung 710N (brugt, så pixel garantien gælder
> nok ikke. Købt i 2004)

Vælg LG'en. Den er med 16ms S-IPS panel. Samsungen er med et TN+ panel.

Læs mere på www.prad.de

Zulu

Fra : sharky

Dato : 18-01-05 15:33

> Vælg LG'en. Den er med 16ms S-IPS panel. Samsungen er med et TN+ panel.

På prad.de står der nu TN panel ved den LG. Det er kun LG L1930B som har
S-IPS panel.

Fra : Zulu

Dato : 18-01-05 15:40

sharky wrote:

> På prad.de står der nu TN panel ved den LG. Det er kun LG L1930B som
> har S-IPS panel.

Min fejl. :( Jeg tog fejl af de to...

Zulu

Fra : sharky

Dato : 18-01-05 15:50

> Min fejl. :( Jeg tog fejl af de to...

Men hvis jeg skal vælge mellem LG L1730B med DVI og Samsung 710N uden DVI,
hvilken er så bedst ? De er begge TN panel og 12 ms., dvs. gange 2 ved 16mio
farver ?

Er kvaliteten ikke bedre med DVI end analog ?

Jeg overvejer også Philips 170S5FB, da jeg kan købe den hos den lokale
hardware pusher for 2.499 og måske se den efter for pixelfejl inden købet.

Hvilken er at foretrække, eller er de ligegode ? Er der evt. andre jeg
bør kigge på til under 2.500 kr. ?

På forhånd tak.