Optimering af hardware.
Fra : BH

Dato : 15-01-05 20:18

Hej

Findes der et program der kan vise om computeren er opsat helt optimalt. ?
F.eks om Ram, CPU og FSB hastighed er på maks. ? Jeg har f.eks 512 DDR
PC3200 Ram, som cpu-z viser kører med 200 Mhz, burde de ikke kunne kører 400
mhz når bundkortet understøtter det ? CPU-Z siger at min FSB er 200 Mhz og
Bus Speed 800 mhz. Bundkortet står opgivet til FSB 800 mhz, er det det samme
?

Mhv

BH

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 20:40

BH wrote:

> optimalt. ? F.eks om Ram, CPU og FSB hastighed er på maks. ? Jeg har
> f.eks 512 DDR PC3200 Ram, som cpu-z viser kører med 200 Mhz, burde de
> ikke kunne kører 400 mhz når bundkortet understøtter det ? CPU-Z

Hvilken CPU og hvilket bundkort?

Jesper G. Poulsen

Fra : BH

Dato : 15-01-05 20:56

> Hvilken CPU og hvilket bundkort?

P4VT8+ Asrock med 3.0 Ghz Pentium 4

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-05 00:00

"BH" <brian@hansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mhz når bundkortet understøtter det ? CPU-Z siger at min FSB er 200 Mhz og
> Bus Speed 800 mhz. Bundkortet står opgivet til FSB 800 mhz, er det det

Det hele er da korrekt sat op ? Hvad er problemet ?
Dine Ram kører 200Mhz DDR som vises i BIOS og med DDR ska du fordoble Ram
herz, dvs DDR = gange 2. Det betyder 2x 200Mhz = 400Mhz. Så det er helt
rigtig.
Det er også korrekt at din CPU kører 200MHz på FSB'en da din CPU er
Quad-pumped! (Quadro = 4). Dvs 4x 200Mhz = 800Mhz.
Så alt kører som det skal.

Niels

Fra : Brian Lund

Dato : 16-01-05 07:53

> [...]
> mhz når bundkortet understøtter det ? CPU-Z siger at min FSB er 200 Mhz og
> Bus Speed 800 mhz. Bundkortet står opgivet til FSB 800 mhz, er det det

200 MHz = DDR400 (PC3200)
http://www.geronimo.mobilixnet.dk/fsb_og_ddr/fsb_og_ddr.htm

Ang. "FSB 800" på P4 CPU'er så er det noget lignende DDR som jeg linker til,
jeg ved dog ikke helt hvordan det virker på P4'en... Men altså hvis du kører
200 på FSB på din P4 er din bushastighed 800, så det er rigtigt nok...

Brian