H: Lydkort
Fra : Per Christensen

Dato : 15-01-05 15:56

Er der nogen her der kan hjælpe mig. Jeg har et lydkort, Creative
CT4810, men ved ikke rigtigt hvor ledningen skal sidde på kortet, er
det på IN-Aux på selve lydkortet, og hvor skal den sidde i den anden
ende. Mvh.
per

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 16:27

Per Christensen wrote:

> Er der nogen her der kan hjælpe mig. Jeg har et lydkort, Creative
> CT4810, men ved ikke rigtigt hvor ledningen skal sidde på kortet, er
> det på IN-Aux på selve lydkortet, og hvor skal den sidde i den anden

Hvad vil du?

Jesper G. Poulsen

Fra : Per Christensen

Dato : 15-01-05 16:39

Jeg vil blot have lyd i højttalerne, min PC,er siger der ikke er installeret
lydkort, men det er der,

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 15-01-05 16:52

"Per Christensen" <per142@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil blot have lyd i højttalerne, min PC,er siger der ikke er
> installeret
> lydkort, men det er der,

Og driveren er installeret?

/Ole

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 16:53

Per Christensen wrote:

> Jeg vil blot have lyd i højttalerne, min PC,er siger der ikke er
> installeret lydkort, men det er der,

Har du installeret drivere til lydkortet?

Jesper G. Poulsen

Fra : Per Christensen

Dato : 15-01-05 17:03

Ja driver hedder noget med Blaster plug + Play ? Windows har fundet den
bedste siger den. Jeg tror det er noget med ledningerne, jeg kører forresten
med Win 98-2

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 17:20

Per Christensen wrote:

> Ja driver hedder noget med Blaster plug + Play ? Windows har fundet
> den bedste siger den. Jeg tror det er noget med ledningerne, jeg

Hvis der meldes at der ikke er noget lydkort, så er det ligemeget
hvordan ledninger er sat i eller ej.

Jesper G. Poulsen

Fra : Per Christensen

Dato : 15-01-05 17:37

Ja den er jeg helt med på, altså det er ligegyldigt med ledningen til
lydkortet, men der ER altså et lydkort der hedder Creativ CT4810,

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-01-05 19:29

Per Christensen wrote:

> Ja den er jeg helt med på, altså det er ligegyldigt med ledningen til

Godt, så...

> lydkortet, men der ER altså et lydkort der hedder Creativ CT4810,

Det bestrider jeg heller ikke. Men hvis systemet ikke mener at der er
et lydkort i maskinen, så er lydkortet enten defekt eller usupporteret
(manglende drivere).

Jesper G. Poulsen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-01-05 16:48

Per Christensen wrote:
> Ja den er jeg helt med på, altså det er ligegyldigt med ledningen til
> lydkortet, men der ER altså et lydkort der hedder Creativ CT4810.

Jep, det kender jeg tilfældigvis.
Sådan et sidder der i en af mine nevøers pc, og det var en øvelse i
frustration at finde den rigtige driver til Win98 SE (det er nok det
du mener med Win98-2), som han også bruger.

Hop til http://dk.europe.creative.com/support/downloads/
og brug deres AutoUpdate, så finder den selv automatisk den rigtige.

Jeg afskyr normalt den slags Auto-plug-and-pray programmer, men i
dette tilfælde har Creative gjort det umuligt at komme udenom.
Jeg prøvede AutoUpdate som absolut sidste udvej, efter i et par timer
at have prøvet at få den driver installeret, som man kan vælge manuelt
hos Creative.
Det er åbenbart ikke den samme.

Aldrig mere Creative lydkort..