Skærme
Fijala 3554
hjælp til dummy med køb af fladskærm
Fra : - ZULU -

Dato : 15-01-05 14:26

Jeg vil gerne have en fladskærm. Jeg bruger PC til alm kontorapplikationer
og ser lidt film og billeder på den. Også billedredigering.

Hvilke specs. bør jeg lægge vægt på.

Overvejer 17-19"

Kører i 1152x864 på en alm. CRT 17" i dag. Dette forhold må gerne bevares på
fladskærm...

Hvilken maks. opløsning bør jeg kigge på? er 1280x1024 nok?
Response time? er 15ms nok?
Contrast? aner ikke om stort eller lille tal er godt?, fx. 400:1, dur det?
Brightness? aner ikke om stort eller lille tal er godt?, fx. 250cd/m2, dur
det?

Er der andre ting

--
Thanks

Zulu

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirhat@hotmail.com

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-01-05 17:14

Hej ZULU

Jeg er selv ude at kigge på fladskærme og her er min konklusion:

Jeg køber en Dell 2001FP til 5.328,- opløsningen er 1600*1200, responstid 16
ms.
Det er ViewSonic der fremstiller Dells skærme, samme model hos ViewSonic
(VP201b) koster ca. 6.600,-.

Med andre ord er Dell god valuta for pengene.

Hvis du ikke vil oftre pengene skal du ned i 19" med 1280*1024 i opløsning.
Samsung/ViewSonic/Dell har alle et godt bud her også.

Der er selvfølgelig masser af mærker at vælge mellem: Sony, Philips, Eizo,
LG, ...... det er ikke til at overskue dem alle. De fleste har ganske god
kvalitet, der er sket meget indenfor de sidste 18 måneder. F.eks. er det
ikke ligegyldigt om Dell 2001FP er fra januar 2004 eller 2005. Samme forhold
gælder mange skærme, producenterne har forbedret panelerne, uden at skærmene
nødvendigvis har ændret model-betegnelse. Det er derfor vigtigt kun at
basere sine valg på nyere tests.

/Peter