Validering
Fra : Anita

Dato : 14-01-05 23:54

Hej NG

Jeg arbejder pt. på at lave min hp http://www.xanita.dk færdig, og kunne i
denne forbindelse godt tænke mig at validere den. Jeg har valideret mig
stylesheet (som gik fint igennem ), men jeg kan ikke bare lige sådan
validere mit html, for jeg bruger nemlig php til at inkludere med, og derfor
hedder min index-fil selvfølgelig index.php.
Er det så helt umuligt for mig at få mit html valideret (mm. jeg sætter alt
mit html sammen til en alm. html-fil) eller findes der en måde? (har kigget,
men synes ikke jeg har kunnet finde noget på validator.w3.org)

Mvh. Anita Abildgaard Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-01-05 00:19

Anita wrote:

> men jeg kan
> ikke bare lige sådan validere mit html, for jeg bruger nemlig php til
> at inkludere med, og derfor hedder min index-fil selvfølgelig
> index.php.

Det burde ikke gøre nogen forskel. Hvad der foregår på serveren, ser hverken
browsere eller validatoren. De ser kun den html-kode, som dit php (eller for
den sags skyld asp) script laver og sender videre på request fra
browser/validator

Du kan derfor roligt indtaste adressen til din index.php i validatorens
adressefelt.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-01-05 00:21

Anita skrev:

> [...]
>validere mit html, for jeg bruger nemlig php til at inkludere med, og derfor
>hedder min index-fil selvfølgelig index.php.

Når siden er uploaded (eller har på egen server), så kan du
saggtens validere siden.
Validatoren ser kun htmloutputet og ikke din phpkode.

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.xanita.dk/&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-05 00:21

Anita skrev:

> Jeg arbejder pt. på at lave min hp http://www.xanita.dk
> færdig,

Siden er tilsyneladende ikke online. Hvis domænet ikke er klar
endnu, så læg evt. din side ud et andet sted så vi kan se den.

> og kunne i denne forbindelse godt tænke mig at validere den.

Fin ide.

> Jeg har valideret mig stylesheet (som gik fint
> igennem ), men jeg kan ikke bare lige sådan validere mit
> html, for jeg bruger nemlig php til at inkludere med,

Det betyder ikke noget. Uanset hvilket sprog der bruges til at
frembringe websiden, er det html-kode (+ css mv.) der skal leveres
til browseren - og dermed også html-kode der kan valideres
maskinelt.

Du indtaster bare din adresse i W3's validator, så melder den
tilbage (og den melder Valid HTML 4.01 Transitional - tillykke).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-01-05 00:36

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Siden er tilsyneladende ikke online.

- og det er den så alligevel. Jeg kom bare ikke igennem de første
par gange.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anita

Dato : 15-01-05 19:11

Tak for de gode svar, jeg kunne heller ikke forstå at jeg ikke kunne
validere, men da jeg prøvede i går, virkede det ikke (måske har det været på
sammen tidspunkt som Jens ikke har kunnet komme ind på den)
Nu virker det i hvert fald
Tak for hjælpen.

Mvh. Anita Abildgaard Jensen