Hvad hedder sangen på dansk ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-05 21:58

Har netop set den tyske hitparade for januar på MDR. Den efterfølgende
landsomfattende tyske afstemnings resultat blev at Tysklands populæreste
slager i januar blev en sang med "Romy und Christian".
Det er en geninspilning af en gammel kendt sang. n som vi også kender på
dansk. Men hvad hed den på dansk? - Her på dette link til den tyske
hitparade kan i lytte på sangen. der er godt nok kun 20 sekunder af den. men
de sidste sekunder skulle give et godt fingerpeg. Jeg kan bare ikke komme på
hvad den hedder.
Det er forresten en fantastisk sang, som det ikke er svært at forstå at
man har valgt til den populæreste slager.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-05 22:03

Åge Halldorsson <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41e8313a$0$33663$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det er forresten en fantastisk sang, som det ikke er svært at forstå
at
> man har valgt til den populæreste slager.
>
> Hilsen Åge
_____

og med en vis forsinkelse har vi så linket her:
http://193.22.36.128/boulevard/vomuschlager/1772147.html

Fra : Jim

Dato : 15-01-05 01:18

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| at

| _____
|
| og med en vis forsinkelse har vi så linket her:

Fik lige lyttet til et par af melodierne.
Og pludselig fik jeg en lyst til at iføre mig lederhosen og tyrolerhat.
Og så fik jeg lyst til at vride hul på min fustage af bayersk øl.

Prrrrrooost!

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-01-05 13:09

> [...]
> at

> _____
>
> og med en vis forsinkelse har vi så linket her:

Mon ikke det skulle være " Græshoppen & Valmuen ", ellers er det lige
omvendt.
Hvorfor dog være stor, når man er lykkelig som lille
De fleste gik det ilde, som større være ville
Enhver har den højde, som naturligt står til drøjden
Lad vær' at gå i højden, og spar det sidste hop ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Propellen

Dato : 14-01-05 22:37

On Fri, 14 Jan 2005 21:57:39 +0100, "Åge Halldorsson"
<a.halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Har netop set den tyske hitparade for januar på MDR. Den efterfølgende
>landsomfattende tyske afstemnings resultat blev at Tysklands populæreste
>slager i januar blev en sang med "Romy und Christian".

Bare du dog kunne blive enig med dig selv!

--
"if you´re a lame brain, then you´re a lame brain. I can't help that"
- Tori Amos

/Prop

Fra : Ole Damgaard

Dato : 15-01-05 01:51

> Det er en geninspilning af en
>gammel kendt sang. n som vi også kender på
>dansk. Men hvad hed den på dansk? -

Ja det er en meget gammel én - faktisk en gammel italiensk
operettemelodi. I tyskland blev den så indspillet af
Schlagerkongen Peter Alexander i 1952 - sammen med Leila Negra -
og selvfølgelig måtte vi kopiere den i Danmark, så Raquel Rastenni
lavede en dansk udgave - Jeg tror den hed "Den lykkelige
Græshoppe" - onkvædet lød i hvert fald:
Hvorfor dog være stor når man er lykkelig som lille,
de fleste gik det ilde, som større være ville.....

mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-01-05 09:57

Ole Damgaard <odg1@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:11057504230.109898886999407@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Græshoppe" - onkvædet lød i hvert fald:
> Hvorfor dog være stor når man er lykkelig som lille,
> de fleste gik det ilde, som større være ville.....

________

SV: Nu husker jeg den. Pænt tak.

Hilsen Åge