At se sin elskede med en anden - igen
Fra : T

Dato : 20-05-01 22:18

Hej alle

For nogen tid siden postede jeg et indlæg, hvor jeg efterlyste respons fra
andre par, kvinder og mænd, der dyrker "ensidig utroskab" - altså hvor hun
har andre, men han ikke har.

Desværre blev mit indlæg fundament for en intens debat om dels
kvindefrigørelse og dels AIDS/HIV problematik. Efter blot et par
responsindlæg var debatten kørt helt af sporet - og jeg fik ikke de inputs,
jeg gerne ville have haft. Derfor prøver jeg da igen

Jeg lever i et pragtfuldt forhold med min kæreste, der har absolut seksuel
frihed. Oftest ser jeg på mens hun er sammen med sine elskere - andre gange
er hun alene med dem. Jeg kan lide det - hun kan lide det. Alt er derfor
OK - men jeg ville gerne debattere denne isme med andre, der dyrker den.

Muligt?

Mange hilsener

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-05-01 22:40

"T" skrev

Hej T

> Desværre blev mit indlæg fundament for en intens debat om dels
> kvindefrigørelse og dels AIDS/HIV problematik.

Sådan kan det gå, især hvis ikke du forsøger at styre debatten (og
det kan være svært med den flok myreflittige skribenter som hus-
erer i denne gruppe).

Den eneste måde du kan forsøge at styre debatten i en tråd, er ved
at du bruger (meget) tid på at besvare ethvert lille spørgsmål
(med det samme det måtte opstå), hvis du ikke gør det, så er der
andre som gør det for dig og de vender måske tråden i en retning
du ikke havde tænkt dig eller har lyst til at den skal udvikle sig
i.

> Efter blot et par responsindlæg var debatten kørt helt af sporet
> - og jeg fik ikke de inputs, jeg gerne ville have haft.

Tjah, verden er dynamisk og giver os ikke altid det vi gerne vil
have, det er ikke altid en dårlig ting.

> Derfor prøver jeg da igen

Undskyld min ligefremhed, men det virker på mig som om du vil have
en bekræftelse (af at ensidig utroskab er ok), jeg tror næppe at
du kan opnå den i denne gruppe.

På den anden side set, så er jeg lige kommet fra en 30 års fød-
selsdag og kan ikke med rimelighed beskyldes for at være ædru.

> [...]
> sine elskere - andre gange er hun alene med dem. Jeg kan lide
> det - hun kan lide det. Alt er derfor OK

Det lyder rart.

> - men jeg ville gerne debattere denne isme med andre, der dyrker
> den.

Sålænge det passer jer godt, kan jeg ikke få øje på en grund til
at debattere det i gør.

> Muligt?

Jada, på trods af at jeg er knap så begejstret for ideen med u-
troskab.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : T

Dato : 20-05-01 23:01

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre som gør det for dig og de vender måske tråden i en retning
> du ikke havde tænkt dig eller har lyst til at den skal udvikle sig

Jeg skynder mig så at besvare...

> [...]
>
> Undskyld min ligefremhed, men det virker på mig som om du vil have
> en bekræftelse (af at ensidig utroskab er ok), jeg tror næppe at

Ja, jeg vil nok gerne have en bekræftelse - men også gerne høre de nuancer,
andre kan bidrage med (det er trods alt en "farlig" leg)

> På den anden side set, så er jeg lige kommet fra en 30 års fød-
> selsdag og kan ikke med rimelighed beskyldes for at være ædru.

> Det lyder rart.

Og det er det, kan du tro!

Fra : Hanne L

Dato : 20-05-01 23:14

T skrev i en meddelelse news:9e9c9k$aoa$1@news.cybercity.dk...

Hej T

> For nogen tid siden postede jeg et indlæg, hvor jeg efterlyste respons fra
> andre par, kvinder og mænd, der dyrker "ensidig utroskab" - altså hvor hun
> har andre, men han ikke har.

Og du fik mange svar bla fra undertegnede, som du imidlertid
ikke svarede på. Du deltog kun i den debat, du selv havde
startet, i 1½ dag. Hvor andre stadig har gang i selvsamme
tråd, selvom emnet har bevæget sig ud ad andre tangenter.

> [...]
inputs,
> jeg gerne ville have haft. Derfor prøver jeg da igen

For det første kan jeg ikke se, der er noget ærgerligt i, at der
nu er en debat om AIDS, da det i høj grad berører manges
seksualliv. Også dit, da du og kæresten har andre involveret i
jeres.
Hvordan tackler I det? Spørger I til den andens HIV-status?
Lader I jer selv teste regelmæssigt?
I AIDS-debatten snakkes der stadig om involvering af andre
i f.eks. mit faste forhold.

For det andet vil det altid, som Peder også skriver, være de,
som deltager i tråden ved at skrive i den, som styrer den.
Mht til at køre af sporet, kan den, som starter en tråd, ikke
bestemme på forhånd, hvor den skal køre hen, hvis der er
andre, som kører udaf en anden tangent. Men man kan
deltage aktivt selv og på den måde prøve at holde fast i
den.

Hvis du ved, hvilke inputs, du vil have, hvorfor så overhovedet
spørge os andre? Jeg har stadig ikke set svar på det, jeg skrev,
fra dig, selvom jeg holdt mig til emnet.

Ja, hvis du svarer på vores indlæg.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : Sott

Dato : 21-05-01 07:45

Hej T :0)

"T" <lowpull@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
inputs,
> jeg gerne ville have haft. Derfor prøver jeg da igen

Hehe - jeg er en af "dem", der har været/er medvirkende årsag. Jeg synes, at
det er blevet en meget alsidig og spændende tråd, men mest af alt hyggelig
*G*

> [...]
> er hun alene med dem. Jeg kan lide det - hun kan lide det. Alt er derfor
> OK - men jeg ville gerne debattere denne isme med andre, der dyrker den.

Det lyder som en helt fin ordning - for jer
Jeg har bare ikke umiddelbart en fornemmelse af, at der er så mange, der
praktiserer denne form for seksualitet her i gruppen (jeg bedømmer det ud
fra responsen på dit oprindeligt indlæg). Måske er det derfor du ikke får
helt den respons, du kunne ønske dig - og det er da også lidt ærgeligt, når
nu du sikkert gerne ville udveksle erfaringer/oplevelser.

Personligt ville det ikke være noget for mig, af mange årsager.
Bl.a. kunne jeg ikke forestille mig sex med en "tilskuer" på.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : T

Dato : 21-05-01 22:34

Hej alle

OK.... Jeg er ganske ny på usenet og vidste ikke, at der var så vel
definerede regler/krav om, hvorledes, hvornår og hvor ofte man skulle
respondere.

Det er nok en kende for "krævende" for mig - hvorfor jeg trækker mig af
debatten og ydmygt beder om forladelse for, at jeg tilsyneladende ikke har
holdt den etikette, der er gældende her på stedet.

I højt humør og med mange varme hilsener

Fra : Hanne L

Dato : 22-05-01 00:19

T skrev i en meddelelse news:9ec1ja$13mm$1@news.cybercity.dk...

Hej T

> OK.... Jeg er ganske ny på usenet og vidste ikke, at der var så vel
> definerede regler/krav om, hvorledes, hvornår og hvor ofte man skulle
> respondere.

Det er jo lige præcis det, der ikke er.
Du kan/må svare, når du vil. Men så bare regne med, at går
der for lang tid, før du svarer, har tråden måske udviklet sig
i en anden retning, end du havde tænkt dig.

Det eneste, du ikke "må", er at stille krav om, at folk SKAL
holde sig indenfor det, du kunne tænke dig. Det er op til folk
selv.

> Det er nok en kende for "krævende" for mig - hvorfor jeg trækker mig af
> debatten og ydmygt beder om forladelse for, at jeg tilsyneladende ikke har
> holdt den etikette, der er gældende her på stedet.

Jeg synes, ville være synd, hvis du trak dig. Det er der nemlig
ingen grund til. Du har ikke overtrådt andet end at forlange,
hvad folk skulle skrive om, og det kommer du ikke langt med
i dette forum Det vil du opdage, når du forhåbentlig
bliver her og skriver igen.

> I højt humør og med mange varme hilsener

Bevar humøret og bliv trygt her, hvor du højst kan få lidt
knubs med på vejen *SSS*.

Venlig hilsen
Hanne L

Fra : FreYa

Dato : 22-05-01 04:49

Mon, 21 May 2001 23:34:00 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "T"
<lowpull@yahoo.com>:
>Det er nok en kende for "krævende" for mig - hvorfor jeg trækker mig af
>debatten og ydmygt beder om forladelse for, at jeg tilsyneladende ikke har
>holdt den etikette, der er gældende her på stedet.

Okay, bye.
--
Freya