Ny (gammel) inspiration søges !
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 18:16

Hejsa

Sidder lige og lytter på de gamle albums fra slut 70´erne og først 80´erne,
med Yes og City boy

Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som vill
være værd at give et lyt ??

Mvh
Jan Rysz

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-01-05 20:20

> [...]
>
> Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
> rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som vill

Sidst i 80'erne:
Mr Bungle (very early)
Nirvana (of course)
Faith no more

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 21:00

> Sidst i 80'erne:

Nu var det godt nok grupper fra omkring ti år før jeg søgte, men ok.

> Mr Bungle (very early)

Kender dem ikke, så vil give det en chance !

> Nirvana (of course)
> Faith no more

Kender dem begge og desværre ikke for meget godt. FNM fra Epic-tiden kan gå,
men Nirvana er for mig kun éet stort narko-trip, skåret i sort vinyl.

Men tak for budene

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-01-05 21:59

Rysz (8900) wrote:

> Kender dem begge og desværre ikke for meget godt. FNM fra Epic-tiden
> kan gå, men Nirvana er for mig kun éet stort narko-trip, skåret i
> sort vinyl.

FNM "kan gå" og Nirvana et narkotrip? Jeg er rystet.

Er du sikker på du ikke forveksler dem med andre?

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:12

> FNM "kan gå" og Nirvana et narkotrip? Jeg er rystet.

Hehe...ved godt at mange faldt pladask for Kurt "Koben", men jeg er så ikke
en af dem.

> Er du sikker på du ikke forveksler dem med andre?

Nope, som sagt er noget af det FNM har lavet okay, men Grunge-bølgen i
starten af 90´erne ! Jeg siger dig dig, jeg led hårdt under den periode !

Mvh
Jan Rysz

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-01-05 23:57

> [...]
>
> Nope, som sagt er noget af det FNM har lavet okay, men Grunge-bølgen i
> starten af 90´erne ! Jeg siger dig dig, jeg led hårdt under den periode !

Hmm... Mr Bungle er et projekt af Mike Patton (forsanger i FNM fra
1988-slut) som bedst kvalificeres som cirkus metal. Så nu ved jeg ikke om du
bør lede efter det.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 07:53

> Hmm... Mr Bungle er et projekt af Mike Patton (forsanger i FNM fra
> 1988-slut) som bedst kvalificeres som cirkus metal. Så nu ved jeg ikke >
om du bør lede efter det.

Jeg vil nu give det en chance anyway

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 21:49

On Thu, 13 Jan 2005 18:15:37 +0100, "Rysz \(8900\)"
<rysz(snabel)rysz(dot)net> wrote:

> [...]
>
>Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
>rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som vill

Jeg ved ikke hvor eksperimenterende de er, men her er et par stykker
fra den tid:

Fleetwod Mac
Focus
Alan Parsons
Chicago
Boston

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:17

> Jeg ved ikke hvor eksperimenterende de er, men her er et par stykker
> fra den tid:

Vi er ihvertfald enige om årgangene.

> Fleetwod Mac
> Focus
> Alan Parsons
> Chicago
> Boston

Parson og Chicago er på vej ind i reolen, dog i små bider. Sådan noget er
ikke easy-listening

Boston...Havde de ikke et par store hits ? Du har måske et tip til en
indgangs-skive ?

De 2 sidste ringer ikke lige nogen klokker(er nok lidt ung i forhold til
musikken). Men de får et tjek.

Tak for ulejligheden

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 23:19

On Thu, 13 Jan 2005 22:17:16 +0100, "Rysz \(8900\)"
<rysz(snabel)rysz(dot)net> wrote:

>Parson og Chicago er på vej ind i reolen, dog i små bider. Sådan noget er
>ikke easy-listening

Nej, Parsons kræver i hvert tilfælde et par gennemlytninger eller tre,
før man finder finurlighederne i musikken.
Jeg er selv mest vild med et af de tidlige albums: "Tales Of Mystery
And Imagination "

>Boston...Havde de ikke et par store hits ? Du har måske et tip til en
>indgangs-skive ?

Boston havde et par monsterhits med "More than a feeling", og
"Foreplay".
De findes begge på deres debutalbum, som også hedder "Boston"

/Alex

Fra : -V-

Dato : 13-01-05 23:56

Alex Linaa wrote:
> Nej, Parsons kræver i hvert tilfælde et par gennemlytninger eller tre,
> før man finder finurlighederne i musikken.
> Jeg er selv mest vild med et af de tidlige albums: "Tales Of Mystery
> And Imagination "

Jeg holder meget af 'Eye In The Sky', men den er nu ret lettilgængelig.

> Boston havde et par monsterhits med "More than a feeling", og
> "Foreplay".

Glem nu ikke 'Amanda' og 'Party' - den sidste med den uforglemmelige
sætning:
"You know a man doesn't live on bread alone
He's got to have some lovin' each and every night".

Og deres fedeste, 'Smokin''......det er satme i orden.

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 07:56

> Jeg holder meget af 'Eye In The Sky', men den er nu ret lettilgængelig.

Jeg er selv startet med Vulture culture og Stereotomy

> Glem nu ikke 'Amanda' og 'Party'

Det var More than a feeling og Amanda, jeg kunne genkende. De er ihvertfald
skrevet på listen

Mvh
Jan Rysz

Fra : Bj@rne

Dato : 14-01-05 14:31

-V- wrote:

> [...]
> He's got to have some lovin' each and every night".
>
> Og deres fedeste, 'Smokin''......det er satme i orden.

For helvede ja Smoking!!!! uhyggeligt fedt nummer. Nogen der ved hvor
man kan købe albummet???? NU må jeg da have fat i det

Bjarne

Fra : Bj@rne

Dato : 14-01-05 14:29

Alex Linaa wrote:

> [...]
> "Foreplay".
> De findes begge på deres debutalbum, som også hedder "Boston"

Det er forresten ikke mange bands som bruger næsten 7 år på deres debutalbum
Bjarne

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-01-05 23:57

Rysz (8900) wrote:
> [...]
>
> Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
> rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som

Prøv at lytte til det gamle Genesis fra 70'erne og King Crimson.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : -V-

Dato : 14-01-05 00:19

Sune Salminen wrote:

> Prøv at lytte til det gamle Genesis fra 70'erne og King Crimson.

Ja, og jeg kommer da lige til at tænke over Gentle Giant, også fra
slut-60'erne til midt-79'erne.

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 08:02

> Prøv at lytte til det gamle Genesis fra 70'erne og King Crimson.

Er det fra den påeriode hvor Peter Gabriel var forsanger ?

King Crimson har jeg hørt om, men de er begge tilføjet listen.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-01-05 21:01

Rysz (8900) wrote:

> Er det fra den påeriode hvor Peter Gabriel var forsanger ?

Ja.

-Sune

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 14-01-05 00:48

"Rysz (8900)" <rysz(snabel)rysz(dot)net> skrev i en meddelelse
>Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
> rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som vill
> være værd at give et lyt ??

Et par emner fra samme tid - og når jeg lige tænker Yes, så er det jo sådan
en lidt pompøs, relativ overproduceret, "orkester rock" - eller tager jeg
fejl? det er jo nogen år siden og måske er mit kendskab begrænset til "owner
of a lonely heart" al´bummet og det der lå lige deromkring, velvidende at de
jo har lavet musik uendelig længe før og efter den tid......... Nå, men mine
forslag

Supertramp
Foreigner
Saga
Asia
Bad Company (støver sgu' lige et par vinyler af der......)
Styx
Def Leppard (har min datter på 14 lige købt på det Blå marked ;)
Toto
Journey
Knack (husker kun et enkelt album med "My Sharona" men det husker jeg som
ret godt - altså dengang)
10CC

Når jeg kigger ned over listen er min fornemmelse, at det er mest
amerikanske navne, så min lettere arkastiske indledning (undskyld) skal nok
ses i sammenhæng med, at jeg den dag i dag også er klart mest til engelsk
musik.........

Så er der jo også Led Zeppelin - de er gode..........

Nu du drager paralleler til alan Parsons kan jeg da være i tvivl om mit
kendskab til Yes er begrænset til deres sidste
vh
Michael

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 14-01-05 00:56

Tænkte lige lidt videre, og et navn som slog mig som liggende lidt i samme
område som Alan Parsons start 80'er del er China Crisis, om end de vel først
begyndte deromkring. De lavede faktisk et par ret gedigne ting - og hvis du
vil prøvede noget lidt friskere, kan du tage deres akustisk album som kom
midt i 90'erne mener jeg - det er godt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 08:26

> Et par emner fra samme tid - og når jeg lige tænker Yes, så er det jo
> sådan en lidt pompøs, relativ overproduceret, "orkester rock" - eller
> tager jeg > fejl?

Neej, du rammer rimelig godt

> [...]
> Journey
> Knack (husker kun et enkelt album med "My Sharona" men det husker jeg som

Der er lidt at gå igang med. Toto, Foreigner og supertramp, er hyppigt
spillede allerede.

Med Def Leppard kan jeg kun sige, de er ihvertfald fede Live ! Så dem i
Forum i ´93. Ved godt det er 10 år siden, men det var sgu en god koncert.
Men genremæssigt er vi vel her på vej over i puddel / heavy-rock.

> [...]
nok
> ses i sammenhæng med, at jeg den dag i dag også er klart mest til engelsk

Engelsk musik er næsten altid godt. Det er trods alt dem der er mest
nyskabende.

> Nu du drager paralleler til alan Parsons kan jeg da være i tvivl om mit
> kendskab til Yes er begrænset til deres sidste

Parsons hænger efter min mening lidt mere op ad City Boy, men kommer vel an
på hvor bred vi gør genren.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 14-01-05 23:05

> Med Def Leppard kan jeg kun sige, de er ihvertfald fede Live ! Så dem i
> Forum i ´93. Ved godt det er 10 år siden, men det var sgu en god koncert.
> Men genremæssigt er vi vel her på vej over i puddel / heavy-rock.

Jaaa, det har du nok ret i.

Vi glemmer jo i øvrigt et af de helt store bands i denne genre, nemlig
Electric Light Orchestra

Fra : -V-

Dato : 14-01-05 23:57

Michael Nørgaard wrote:
> Jaaa, det har du nok ret i.
>
> Vi glemmer jo i øvrigt et af de helt store bands i denne genre, nemlig
> Electric Light Orchestra

Nu må I satme styre jer.

Rysz efter lyser band i den "lidt spøjse eksperimenterende
rock-stil" og så kommer Toto, Journey og ELO op?

Alle tre fremragende bands med store plader bag sig, men eksperimenterende?

-V-

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 15-01-05 00:17

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Toto, Journey og ELO op?
> Alle tre fremragende bands med store plader bag sig, men
> eksperimenterende?

Nå ja, det har du vel egentlig ret i, tænkte nok ikke så meget over det
eksperimenterende, mere det lidt pompøse og stort anlagte.

Tror nu godt ELO kan sniges ind der, men Toto og Journey falder udenfor.
Men så må det vel være Pink Floyd, vi skal have fat i.
Og måske Roxy Music, Tangerine Dream, David Bowie (Station to Station,
Heroes og deromkring)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-05 13:21

Rysz (8900) <rysz(snabel)rysz(dot)net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41e6acb1$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
> rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som vill

_____________________

Nu kender jeg ikke lige de grupper du nævner, men en af de populæreste
rock-grupper i 70-erne var "Tyggegummibanden" og "Walkers". Måske du kan
bruge dem.

Fra : Bj@rne

Dato : 14-01-05 14:31

Rysz (8900) wrote:
> [...]
>
> Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
> rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som vill

Ja ja ja --- husk nu Thin lizzy og det første zz top

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-05 19:46

> [...]

>Måske der er flere der kan lide denne lidt spøjse eksperimenterende
>rock-stil og måske lå inde med nogle andre grupper i samme genre, som vill

Hvad med at gennempløje hitlisterne fra dengang?

http://www.everyhit.com/
http://www.xs4all.nl/~fsgroen/1970s.htm

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 09:45

> Hvad med at gennempløje hitlisterne fra dengang?
>
> http://www.everyhit.com/
> http://www.xs4all.nl/~fsgroen/1970s.htm

Et par fine links. De er hermed taget i brug, takker.

Mvh
Jan Rysz