Skærme
Fijala 3554
Afstand til skærm??
Fra : JS

Dato : 13-01-05 08:28

Jeg har lige fået en 19" tommer skærm og er lidt i tvivl om hvor langt man
min. bør sidde fra den. Nu har jeg ca 60. cm til skærmen er det generelt set
meget passende?

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 13-01-05 09:22

On Thu, 13 Jan 2005 08:28:12 +0100, "JS" <dsa.@asdf.com> wrote:

>Jeg har lige fået en 19" tommer skærm og er lidt i tvivl om hvor langt man
>min. bør sidde fra den. Nu har jeg ca 60. cm til skærmen er det generelt set
>meget passende?

Ja, er det ikke lidt lige meget.

Hørt om fejl 40 ?

Det hedder sådan fordi mange anvender 40 cm.

:-/

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-05 10:54

JS wrote:

> Jeg har lige fået en 19" tommer skærm og er lidt i tvivl om hvor
> langt man min. bør sidde fra den. Nu har jeg ca 60. cm til skærmen er

Du skal sidde så lange fra den at du ikke bliver træt i øjnene. Omvendt
skal du sidde så tæt på at du ikke bliver træt i øjnene.

Selv sidder jeg ca. 50cm fra min 20" skærm - når jeg ser film rykker
jeg mig yderligere 50cm bagud (til bagvæggen)

Jesper G. Poulsen