Ny CPU
Fra : Jasper Norman

Dato : 12-01-05 23:26

Hej.

Jeg har pt. en gammel AMD XP1800 1.5 GHz.

Eftersom der vel er grænser for hvad mit motherboard kan klare, har jeg
tænkt på, at købe en lidt større CPU... evt. en XP 3000+ som fået meget
billigt. Den skulle køre med 2.1 GHz, men spørgsmålet er, om jeg overhovedet
kan mærke de ekstra Hz i spil som NFSU2, FIFA 2005 osv.? Jeg kører XP med et
GeForce 5600 / 256MB, 768 MB RAM.

Mvh

Jasper

PS. er også postet i dk.edb.hardware

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-01-05 23:48

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
overhovedet
> kan mærke de ekstra Hz i spil som NFSU2, FIFA 2005 osv.? Jeg kører XP med

Tja jeg kan køre NFSU2 ganske fint og uden lag på min maskine:

Tbred 1800+ @ 2 GHz (6 x 166)
512 MB RAM
GF3 ti200 / 128 MB RAM

Hvis du har mulighed for det, så prøv at clocke din maskine og se hvad det
giver

Mvh
Benjamin

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 16-01-05 00:39

Hvis din XP1800 har en god stepping kan du prøve at overclocke den.

Min AMD XP1800+ T-Bred B JIUHB DLT3C kører pt. 11.5x218Mhz FSB ved
1.75v-core (2507Mhz luftkølet)).

_Niels_

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-01-05 10:51

Niels Bjørk Pedersen wrote:

> Hvis din XP1800 har en god stepping kan du prøve at overclocke den.

Det har Benjamin (Laziter) mig bekendt allerede gjort

Jesper G. Poulsen