'list-style-type' på 'definition list'
Fra : Mr_Smith

Dato : 11-01-05 20:32

Er det muligt at benytte 'list-style-type' på en 'definition list'.

Har uden held prøvet at få det til at virke. Ikke muligt - eller hvad?

//smith

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-01-05 21:11

Mr_Smith wrote:
> Er det muligt at benytte 'list-style-type' på en 'definition list'.

Mig bekendt eksisterer der ikke en sådan mulighed.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-01-05 21:20

Erik Ginnerskov skrev:

> Mig bekendt eksisterer der ikke en sådan mulighed.

Men man kan vel lave det selv med et baggrundsbillede:
http://css.maxdesign.com.au/listutorial/introduction.htm

Fra : Mr_Smith

Dato : 11-01-05 21:37

Lars Stokholm wrote:
> Men man kan vel lave det selv med et baggrundsbillede:
> http://css.maxdesign.com.au/listutorial/introduction.htm

- Bestemt en mulighed. Har siddet og kigget på Maxdesign tidligere, men
baggrundsbillede-idéen faldt mig ikke lige ind! =)

//smith

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-01-05 17:39

Lars Stokholm wrote:

> Men man kan vel lave det selv med et baggrundsbillede:

Det har jeg nu afprøvet og jo, det fungerer faktisk:

dt {
background:url(images/pil.gif) no-repeat;
background-position: 5px;
padding-left:15px;
}

<dl>
<dt>term</dt>
<dd>definition</dd>
</dl>

Der var i forsøget anvendt en gif på 10*10 px.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk